برگزاری ششمین کارگروه استانی بیماران صعب العلاج استان مرکزی در سالجاری

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۷ کد : ۴۱۴۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۸
ششمین جلسه کارگروه استانی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲ و یازدهمین جلسه از ابتدای طرح، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر مسئولین مربوطه با محوریت ارائه مصوبات کمیته بیماران صعب العلاج و همچنین پیگیری مصوبات قبلی کارگروه، برگزار شد.
برگزاری ششمین کارگروه استانی بیماران صعب العلاج استان مرکزی در سالجاری

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر امانی در این نشست ضمن قدردانی از سازمان های بیمه گر که همیشه در کنار دانشگاه بوده اند، گفت: هدف اصلی از تشکیل این کارگروه ها، کاهش نگرانی مردم از پرداخت هزینه های بالای دارویی و درمانی است تا علاوه بر بیماریشان نگرانی دیگری نداشته باشند و باری از دوش مردمی که درگیر این بیماری ها هستند، برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات درخشان دولت سیزدهم راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بوده است، افزود: با توجه به شرایط خاص استان مرکزی، مسئولیت سنگینی بر دوش دانشگاه و سازمان های بیمه گر است، لذا باید در این زمینه تمام تلاش خود را در جهت کمک به بیماران خاص و صعب العلاج به کار بندیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: براساس آمار از سال گذشته تاکنون ۶۵۳  نفر از مراجعه کنندگان به این صندوق  بیماران سرطانی هستند که معادل ۶۰ درصد از جمعیت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج استان مرکزی را تشکیل می دهند و بیشترین پرداختی ها مربوط به این گروه از بیماران است.
در ادامه این کارگروه به پرداختی های ۱۰ بیماری پر هزینه توسط بیمه سلامت اشاره شد که به ترتیب عبارتند از : سرطان ۶ میلیارد تومان، اهدای کلیه بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان، اوتیسم بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان، ام اس ۲۰۰ میلیون، بیماری های قلبی و عروقی ۲۰۰ میلیون و فلج مغزی(cp) بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است؛ همچنین در سازمان تامین اجتماعی نیز از مرداد ماه سالجاری ۸۴۰ بیمار پذیرش شده اند که هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.
گفتنی است در این کارگروه اعضا حاضر در خصوص اقدامات انجام شده مطالبی را ارائه و سپس برای اجرای هرچه بهتر این طرح و فرآیند پرداختی های صندوق بحث و تبادل نظر شد.

کلیدواژه‌ها: بیماران صعب العلاج استان مرکزی ششمین کارگروه استانی بیماران صعب العلاج استان مرکزی کارگروه استانی بیماران صعب العلاج فلج مغزی سرطان اوتیسم ام اس بیماری های قلبی عروقی


نظر شما :