برگزاری دومین جلسه کمیته دانشگاهی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه علوم ‌پزشکی اراک

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۳ کد : ۴۱۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۴۱
دومین جلسه کمیته دانشگاهی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با حضور سرپرست، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد.
برگزاری دومین جلسه کمیته دانشگاهی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه علوم ‌پزشکی اراک

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت ماه تا 15 تیرماه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: جای خوشحالیست که سیاست های کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سمت مسائل بهداشتی و پیشگیری سوق داده شده است.

وی اظهار داشت: نیاز به همکاری و هماهنگی کلیه سازمان های و ارگان ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: پیش بینی ها بر اینست که نیمی از افراد بالای 50 سال مبتلا به فشار خون هستند و از این تعداد نیز نیمی از افراد از بیماری خود آگاهی ندارند و زمانی مطلع می شوند که عارضه های جدی برای فرد ایجاد می شود که هزینه های زیادی را هم برای جامعه و هم خود فرد به بار خواهد آورد.

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع و طرح بر هیچکس پوشیده نیست و وظیفه تک تک افراد جامعه می باشد که در این بسیج ملی کمک و همکاری کنند.

دکتر جمالیان گفت: با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، رعایت مصالح و مصارف در این طرح باید مد نظر باشد و باید حداکثر صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: از روسای کارگروه ها انتظار داریم استفاده از تکنولوژی و خلاقیت را مدنظر داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه گفت: به دلیل گستردگی و تعداد بالای گروه هدف در بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، تمام همکاران معاونت بهداشتی را در اجرای این طرح درگیر کرده ایم.

دکتر جواد نظری افزود: ابلاغ روسای کارگروه ها با امضاء رییس دانشگاه صادر و اعضا کارگروه مشخص شده است؛ همچنین دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار تمامی کارگروه ها قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: شرح انتظارات کارگروه ها ارسال شده و جلسه ای نیز برای هماهنگی شهرستان ها با حضور همه همکاران مرتبط برگزار شده است.

دبیر ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: علاوه بر گروه سنی بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی نیز جزو گروه های هدف هستند؛ جمعیتی حدود 537 هزار نفر جزو گروه هدف این طرح در دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشند که باید فشارخون این افراد حداقل یکبار گرفته و ثبت شود.

وی ادامه داد: این کار، کار بسیار بزرگی است که همت همه همکاران دانشگاهی و سازمان های برون بخشی را می طلبد.

دکتر نظری در پایان گفت: اجرای این طرح در خانه های بهداشت روستایی، پایگاه های سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان ها، درمانگاه های دولتی و خصوصی، مطب پزشکان، ایستگاه های ثابت و سیار و خود اظهاری افراد انجام خواهد شد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه دکتر ریتا ظهیری رییس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی، دکتر بهمن صادقی سده رییس کارگروه درمان، دکتر علی علیمحمدی رییس کارگروه پشتیبانی، دکتر علی کمالی رییس کارگروه پایش و ارزشیابی، دکتر نسرین روزبهانی عضو کارگروه آموزش و شهریار حسینی رییس کارگروه شناسایی و ثبت بیماری گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کارگروه ها را ارائه دادند.

گفتنی است روسای شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بصورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند

کلید واژه ها: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا جلسه کمیته دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :