برگزاری کمیته کنترل عفونت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۰ کد : ۴۱۸۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۳
آخرین کمیته کنترل عفونت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالجاری با حضور رئیس دانشگاه، معاون بهداشت، رئیس اداره پرستاری، مدیر گروه عفونی دانشگاه، روسای بیمارستان ها و سایر اعضا برگزار شد.
برگزاری کمیته کنترل عفونت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در این جلسه ضمن تشکر از تمامی دست اندرکارانی که در بحث کنترل عفونت کمک رسان دانشگاه هستند، گفت: کار کردن در زمینه کنترل عفونت به نوعی سرمایه گذاری است؛ چراکه پیشگیری مقدم بر درمان است و با کنترل عفونت، از بار درمانی ناشی از عدم کنترل آن، جلوگیری می شود.
وی ضمن بیان اهمیت عفونتهای بیمارستانی و ایجاد عوارض بر بیمار، افزود: امروزه بحث عفونت های بیمارستانی بسیار جدی است و بایستی بطور ویژه مدنظر قرار گیرد، همچنین موضوع کنترل عفونت بیمارستانی نباید محدود به مراکز درمانی خاص دانشگاه باشد و لازم است مراکز درمانی غیر دانشگاهی و مناطق تحت پوشش دانشگاه نیز در این خصوص بررسی شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر رعایت موارد کنترل عفونت و دقت بالاتر در تعطیلات نوروز، ادامه داد: در ایام نوروز ممکن است در شیوع برخی از بیماری ها افزایش وجود داشته باشد، لذا باید از الان برای پیشگیری از وقوع این مشکلات، برنامه ریزی شود.
در ادامه جلسه، اهم فعالیت های صورت گرفته توسط اداره پرستاری در این زمینه و همچنین گزارشی از کنترل عفونت بیمارستانی در ۱۰ ماهه سالجاری توسط معاونت بهداشتی ارائه شد.
 

کلید واژه ها: کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشگیری کنترل عفونت عفونت های بیمارستانی مراکز درمانی ایام نوروز


نظر شما :