اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه جزو افتخارات دانشگاه علوم پزشکی / گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۷ کد : ۴۲۳۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست هیئت رئیسه گفت: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث، جزو افتخارات دانشگاه است.
اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه جزو افتخارات دانشگاه علوم پزشکی / گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲

به گزارش وب دا مرکزی؛ بهروز ایران نژاد در نشست هیئت رئیسه دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طی یکسال گفت: تعداد ۷ پایگاه اورژانس و ۳ پد بالگرد در دست اقدام هستند که تمام تلاشمان بر آن است تا هرچه سریعتر نسبت به احداث آنها اقدام کنیم.

وی از بهره برداری ۲ مرکز و ۴ پایگاه اورژانس خبر داد و افزود: با بهره برداری این پایگاه ها بسیاری از مشکلات این حوزه در منطقه مربوطه مرتفع شده است.

ایران نژاد ادامه داد: در یکسال اخیر افزایش دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به ۴ دستگاه در شهرهای اراک، توره، دلیجان و ساوه از دیگر اقدامات شاخص این حوزه بوده است.

وی به پروژه های افتتاح شده در اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و گفت: افتتاح جایگاه سوخت متمرکز در محل مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای اولین بار در کشور، افتتاح جایگاه کارواش متمرکز در محل مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای اولین بار در کشور، افتتاح تعمیرگاه متمرکز مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای اولین بار در کشور و همچنین بازسازی و افتتاح واحد ارتباطات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی از جمله اقدامات شاخص و درخشان این حوزه است.

ایران نژاد تصریح کرد: کسب رتبه پنجم کشوری در اعتبار بخشی از سوی اورژانس کشور، کسب رتبه ممتاز کشوری در واحد EOC، کسب رتبه ممتاز کشو ی در واحد MCMC، کسب امتیاز کامل در برنامه عملیاتی واحد آمار، کسب رتبه ممتاز کشوری امداد هوایی کشور، دریافت رتبه عالی در مانور لحظه صفر ورزشگاه امام خمینی(ره) از سوی مدیریت بحران استانداری حاصل تلاش تمام همکاران بنده است.

فعال سازی هشدار سریع زمین لرزه در واحد ستاد هدایت عملیات بحران اورژانس ۱۱۵، فعالسازی لوکیشن امداد خواه در زمان تماس با اورژانس ۱۱۵، بازسازی آمبولانس ها و اقدامات آموزشی کارآمد نیز در این یکسال بسیار شاخص است.


( ۱ )

نظر شما :