چهارمین کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین برگزار شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۴ کد : ۴۲۳۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۸
چهارمین کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر اعضا مربوطه برگزار شد.
چهارمین کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین برگزار شد

به گزارش وب دا مرکزی، در این نشست که فرمانداران شهرستانها، روسای دانشکده های علوم پزشکی استان و روسای شبکه های بهداشت و درمان تابعه به صورت وبیناری حضور داشتند، گزارشی در خصوص وضعیت توزیع اقلام مرتبط با سقط عمدی در عطاری ها از سوی سازمان صمت و همچنین گزارشی از سوی پلیس فتا در خصوص اقدامات مرتبط و تعداد سایت های فعال در استان ارائه شد.
دکتر نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست گفت: با اطلاع رسانی و آموزش صحیح تا حدود زیادی می‌توان جلوی سقط غیر قانونی جنین را گرفت و این وظیفه ایجابی تمامی دستگاه هاست که در این خصوص گام بردارند.
دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز ضمن اشاره به گزارشی از صورت جلسه کارگروه قبل که مهمترین آن در دسترس بودن آسان داروهای موثر بر سقط در عطاری ها و خرید و فروش آزاد این اقلام بود، گفت: در بحث سقط قانونی، در حدود یازده ماهه امسال در اراک ۸۹۴ مورد سقط انجام شده است که به نسبت سال گذشته که ۹۱۳ مورد بوده، خوشبختانه با روند کاهشی رو به رو بوده ایم.
وی افزود: با توجه به اینکه با یک مسئله تک محوری رو به رو نیستیم و فاکتورهای زیادی در سقط اثرگذار است این روند کاهشی، جای امیدواری و اهمیت زیادی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:براساس آمارهای رسیده، دسترسی به داروهای سقط جنین در فضای مجازی آسان است و با همکاری پلیس فتا در صدد رفع این مشکل هستیم.
در ادامه این نشست هریک از اعضا حاضر به بیان گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه سقط غیر قانونی جنین پرداخت و بحث و تبادل نظر انجام شد.

کلید واژه ها: سقط جنین کارگروه سقط جنین استانداری مرکزی آمار سقط دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر امانی


نظر شما :