برگزاری یازدهمین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی

تعداد بازرسی از داروخانه ها و ارجاع به دستگاه قضا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۷ کد : ۴۲۳۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در یازدهمین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، گفت: تعداد بازرسی از داروخانه ها و ارجاع به دستگاه قضا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
برگزاری یازدهمین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، یازدهمین کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و جانشین رئیس کمیسیون و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر اعضا مربوطه برگزار شد.
دکتر نظری در این نشست ضمن اشاره به اینکه دغدغه دانشگاه علوم پزشکی سلامت مردم است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده است، گفت: باید برای نگهداری اقلام دارویی قاچاق که ناشی از بازرسی است، تدابیر لازم اندیشیده شود و با استانداردهای مدنظر، نگهداری شوند.
وی افزود: کشف کالاهای سریع الفساد قاچاق باید در اولین فرصت به دادستانی ارجاع شوند و فرآیند انبارداری باید مورد توجه مأموران و بازرسان قرار گیرد.
دکتر امانی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تعداد کل بازرسی از داروخانه ها ۹۸۴ مورد بوده است، گفت: تعداد بازرسی از داروخانه ها و ارجاع به دستگاه قضا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، همچنین تعداد کشفیات داروی قاچاق در استان افزایش یافته و از ۳۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۱۶۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.
وی با تاکید بر تسریع در ساخت انبار استراتژیک دارویی، خاطرنشان ساخت: مدت زمان و محل نگهداری کشفیات دارو برای دانشگاه مشکل ساز است و در همین خصوص، ساخت یک انبار استراتژیک برای آن در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به گشت های مشترک صورت گرفته در خصوص مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود تا رسیدگی به پرونده های مرتبط با قاچاق کالا و کشفیات غیر مجاز اعم از دارو، مکمل های ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی در مراجع قضایی دستور امحا و جریمه های مالی در نظر گرفته شده است با سرعت بیشتری در دستور کار قرار بگیرند.

کلید واژه ها: مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی داروی قاچاق بازرسی داروخانه ها کالای سریع الفساد انبار استراتژیک دارویی مکمل های ورزشی


نظر شما :