برگزاری آخرین کارگروه استانی حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲

۰۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۱ کد : ۴۲۵۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴
آخرین کارگروه استانی حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، رئیس بیمه سلامت، سازمان تامین اجتماعی و همچنین اعضای کارگروه برگزار شد.
برگزاری آخرین کارگروه استانی حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در این نشست ضمن مغتنم شمردن فرصت استفاده از منابع صندوق جهت بهره مند نمودن شهروندان، خصوصاً بیمه شدگان دردمند کم درآمد مبتلا به بیمارهای خاص و صعب العلاج، گفت: ارائه خدمات در سطح گسترده وظیفه و هدف دانشگاه است و در این بین باید به بیماران صعب العلاج که جامعه هدف خاص هستند توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص در بودجه ۱۴۰۱، بعد از مصوبه مجلس برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شد، گفت: براساس آمار در سال ۱۴۰۲، ۹۴۳ پرونده در بحث خارج از ضوابط صندوق بیمه سلامت مطرح شده که معادل هزینه ای بالغ بر ۶ میلیاد تومان و در بیمه تامین اجتماعی از مرداد ماه، ۸۰۰ پرونده و هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان، پرداختی صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هزینه های بالای درمانی و دارویی بیماران خاص و صعب العلاج را یکی از عوامل نگرانی مردم دانست و ادامه داد: هدف اصلی ما کاهش نگرانی مردم از پرداخت هزینه های دارویی و درمانی از جیب آنها است تا علاوه بر بیماریشان نگرانی دیگری نداشته باشند.
وی خواستار اطلاع رسانی گسترده در جهت معرفی خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شد و ابراز داشت: شناسایی افراد دارای بیماری خاص (شامل ۱۰۷ نوع بیماری) در سطح استان، باعث می شود بار مهم هزینه های درمان از دوش بیماران برداشته شود.
گفتنی است در این کارگروه اعضا در خصوص اقدامات انجام شده مطالبی را ارائه و برای اجرای هرچه بهتر این طرح در سال آینده تصمیماتی اتخاذ شد.

دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲

کلید واژه ها: بیماری های خاص بیماری های صعب العلاج بیماری خاص دانشگاه علوم پزشکی اراک کارگروه بیماری های خاص صندوق بیمه سلامت


نظر شما :