افزایش فوتی های مصدومین ترافیکی در استان مرکزی +فیلم

۰۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۳ کد : ۴۲۵۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش فوتی های مصدومین ترافیکی در استان مرکزی خبر داد.
افزایش فوتی های مصدومین ترافیکی در استان مرکزی +فیلم

به گزارش وب دا مرکزی؛ بهروز ایران نژاد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مقایسه ای ستاد تسهیلات نوروزی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گفت: در حوزه ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی در سال ۱۴۰۲، شاهد ۲۰ درصد کاهش آمار بوده ایم، ولی در حوزه ماموریت های ترافیکی ۷ و چهار دهم درصد افزایش آمار وجود داشته است.
وی افزود: مصدومین ترافیکی در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱، افزایش داشته است به این معنا که سال گذشته از ۲۴ ام تا ۲۹ ام اسفند ۵ نفر فوتی ولی در سال ۱۴۰۲، این آمار به ۷ نفر فوتی در صحنه تصادف رسیده است.
وی گفت: یکی از دلنگرانی های اورژانس، حوادث ناشی از مسمویت گاز مونوکسید کربن است که با توجه به برودت مجدد هوا، آمار مصدومین و مسمومین با گاز مونوکسید کربن ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
 وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در زمینه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، فوتی نداشته ایم؛ تصریح کرد: از هموطنان خواهشمندیم با توجه به برودت مجدد هوا مسیر خروجی گاز را چک کنند، از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند و در صورتی که با مصدومین این حادثه رو به رو شدند حتما وسایل گاز سوز را خاموش و مصدوم در صورت نداشتن تروما، از آن محیط خارج کنند.

چهارشنبه ۱ فروردین ماه ۱۴۰۳


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی دکتر ایران نژاد اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی ستاد نوروزی


نظر شما :