مسمومیت ۲۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در یک روز در استان مرکزی

۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۸ کد : ۴۲۶۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۹
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به فاصله چندین ساعت، مسمومیت اعضای دو خانواده ۱۳ نفره و ۷ نفره با گاز مونوکسید کربن در شهرستان های تلخاب و آشتیان به مرکز ارتباطات‌ اورژانس اعلام شد.
مسمومیت ۲۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در یک روز در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز ایران نژاد در خصوص حادثه مسمومیت اول گفت: این حادثه در ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه روز ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ و بر اثر مسمومیت این افراد با گاز منواکسید کربن رخ داد که در اثر این مسمومیت ۷ نفر از اعضای یک خانواده توسط عوامل اورژانس به بیمارستان فرهنگ خسروانی فرمهین، منتقل شدند.
وی به مسمومیت دوم اشاره کرد و ادامه داد: در ساعت ۰۳:۰۷ بامداد روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه نیز، در روستای حاتم آباد شهرستان فراهان مسمومیت اعضای یک خانواده ۱۳ نفره، به مرکز ارتباطات اورژانس گزارش شد.
ایران نژاد افزود: با دریافت این تماس مبنی بر وجود علائمی همچون حالت تهوع، سردرد و سرگیجه برای امداد رسانی به افراد مسموم، به سرعت ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شدند که ۷ نفر از مصدومان به بیمارستان امام سجاد(ع) آشتیان منتقل و ۶ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند که خوشبختانه حال عمومی مطلوب گزارش شده و افراد ترخیص شده اند.
ایران نژاد در پایان ضمن درخواست از هموطنان جهت بررسی مجدد مسیر خروجی دود وسایل گرمایشی، افزود: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با مونواکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز ناشی از احتراق این وسائل است، همچنین فقدان تهویه کافی در فضای محل نصب این وسائل، وجود موانع در مسیر لوله خروج دود و گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌های غیر استاندارد با طول نامناسب و یا لوله های آکاردئونی و علی الخصوص استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و مواردی نظیر لانه گزینی پرندگان در مسیر لوله خروجی دود وسایل گرمایشی، عوامل اصلی ایجاد مسمومیت با گاز منوکسید کربن هستند.

کلید واژه ها: مسمومیت مسمویت با گاز مسمومیت با گاز منوکسید کربن گاز CO منوکسید کربن استان مرکزی اورژانس استان مرکزی دکتر ایران نژاد


( ۱ )

نظر شما :