هفته سلامت ۱۴۰۳ با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۴۶ کد : ۴۲۸۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از اعلام شعار و روزشمار هفته سلامت ۱۴۰۳ خبر داد. به گزارش وب دا مرکزی، هفته سلامت ۱۴۰۳ با شعار «#سلامت_خانواده_و_مردمی_سازی_سلامت» برگزار می‌شود.
هفته سلامت ۱۴۰۳ با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»

دکتر امانی افزود: امسال با عنایت به اولویت‌های ملی و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تقویت بهداشت و همگام با سایر کشورهای جهان در شعار بین المللی دعوت به اقدام همگانی کشورها برای توسعه خدمات سلامت، پوشش همگانی سلامت و توجه به حقوق اقشار آسیب پذیر و با توجه به اولویت وزارت بهداشت در برقراری عدالت در سلامت و اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و دستاوردهای شبکه بهداشت کشور، شعار محوری "#سلامت_خانواده با #مردمی‌_سازی_سلامت" تعیین شده است.
وی روز شمار هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) را به شرح زیر اعلام کرد:
شنبه؛ سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی
یکشنبه؛ سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی
دوشنبه؛ سلامت خانواده و سلامت زمین
سه‌شنبه؛ سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی
چهارشنبه؛ سلامت خانواده و فرهنگ سلامت
پنجشنبه؛ سلامت خانواده و جوانی جمعیت
جمعه؛ سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی
دکتر امانی گفت: در این هفته برنامه های متنوعی با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت، در مناطق مختلف استان اجرا خواهد شد؛ تا با اولویت قرار دادن «حرکتی جهانی به سمت سلامت همگانی» بتوانیم در این خصوص راهگشا باشیم.

کلید واژه ها: دانشگاه علوم پزشکی اراک هفته سلامت هفته سلامت 1403 هفته ملی سلامت سلامت خانواده مردمی سازی خانواده دکتر امانی دکتر علیرضا امانی


نظر شما :