برگزاری همایش مردمی نان کامل +فیلم

ترویج استفاده از نان کامل در کاهش بسیاری از بیماری های مزمن اثر گذار است
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۱ کد : ۴۳۱۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در همایش مردمی نان کامل گفت: ترویج استفاده از نان کامل در بین مردم، در کاهش بسیاری از بیماری های مزمن اثرگذار است.
برگزاری همایش مردمی نان کامل +فیلم

به گزارش وب دا مرکزی، همایش مردمی نان کامل با حضور مسئولین استانی و دانشگاه علوم پزشکی اراک برای گروه هدف داوطلبین سلامت محله، ادارات و عموم مردم با هدف مطالبه گری نان کامل در سالن فرهنگسرای آیبنه برگزار شد.
دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این همایش گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک با عنایت به شعار سال که همان “جهش تولید با مشارکت مردم” است، اقدام به برگزاری همایش ها و مراسماتی کرده که نقش مردم در آنها پر رنگتر و بالاتر است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های این چنینی، برای ترویج نان کامل اهمیت بسیار‌ بالایی دارد؛ چراکه بسیاری از بیماری‌ها در سطح جامعه با مصرف مداوم نان کامل برطرف می‌شود.
دکتر امانی با تاکید بر اینکه باید اقدامات لازم را برای ترویج استفاده از نان کامل به کار بگیریم، افزود: بحث نان کامل از سالهای گذشته در دستور کار قرار گرفته و با حمایت های استاندار، سازمان غله و سایر دستگاه های اجرایی دخیل در این بحث، روند خوبی را در پیش گرفته و باید این روند ادامه دار باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این همایش گفت: هدر رفت نان در سال‌های گذشته بالا بوده و تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا از این موضوع جلوگیری شود.
دکتر اردلان زیلابی افزود: خوشه گندم تاریخچه چند هزار ساله دارد و باید نان کامل، بدون مواد اضافی در اختیار مردم قرار گیرد و قوت غالب مردم نان است و سفیدکننده‌هایی که به محصول اضافه می‌شود به هیچ عنوان برای سلامت مناسب نیست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: وزارت بهداشت تلاش زیادی برای غنی‌سازی نان‌ها به کار گرفته است‌.
در حاشیه این همایش پخت نان کامل و توزیع بین شرکت کنندگان در همایش انجام شد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نان کامل پویش همگانی نان کامل همایش مردمی نان کامل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر امانی دکتر علیرضا امانی


نظر شما :