معاون استاندار مرکزی: سلامت مردم خط قرمز است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۳ کد : ۴۳۱۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در همایش مردمی نان کامل، گفت: سلامت مردم خط قرمز است و هر جایی که بخواهند به این مهم ضربه وارد کنند، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.
معاون استاندار مرکزی: سلامت مردم خط قرمز است

به گزارش وب دا مرکزی به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در همایش مردمی نان کامل، گفت: امروز باید تلاش شود تا به تغذیه سالم گذشته در روستاها برگردیم. نظارت بر نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل امری ضروری است و مجموعه‌های مختلفی باید در این مسیر ورود کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: باید تلاش شود در کنار توزیع شیر رایگان در مدارس، نان کامل نیز عرضه شود تا در ذائقه کودکان و نوجوانان اثرگذاری بیشتری داشته باشد و  توجه به کیفیت نان کامل از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد، می‌تواند به اهداف طرح آسیب وارد کند.
مدیرکل غله استان مرکزی هم در ادامه این همایش گفت: سال‌های سال است که مردم در خصوص کیفیت نان همیشه اعتراض داشتند و مطالباتی داشتند.
وی افزود: استان مرکزی ارائه دهنده این طرح در کشور است و با توجه به اقدامات صورت گرفته ۱۰۰ واحد نانوایی در استان مرکزی در حال پخت و عرضه نان کامل هستند.
ملکی بیان کرد: هدفگذاری بر این است که بتوان در آینده نزدیک در تمام محلات روستایی و شهری عرضه نان کامل را داشت که در این راستا پیش بینی شده ۲۵۰ واحد نانوایی ایجاد شود.
وی سرانه مصرف در کشور را ۱۱۷ کیلوگرم در سال عنوان کرد و گفت: مصرف استان مرکزی نیز تقریبا مناسب با متناسب کشوری است، اما نان کامل کمتر از یک قرص نان استفاده می‌شود و امیدواریم این عدد را به ۲ نان در مصرف روزانه خانواده برسانیم.

کلید واژه ها: نان کامل همایش مردمی نان کامل دانشگاه علوم پزشکی اراک معاونت بهداشت تغذیه سالم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی


نظر شما :