افزایش سطح سلامت مردم و تغییر سبک غذایی از اهداف بسیج ملی کنترل فشار خون بالا

۰۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۵ کد : ۴۳۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۰۴
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده است.
افزایش سطح سلامت مردم و تغییر سبک غذایی از اهداف بسیج ملی کنترل فشار خون بالا

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست با سمن های حوزه سلامت افزود: اهداف ما در این طرح، افزایش سطح سلامت مردم و تغییر سبک غذایی و برگشتن به غذاهای سنتی ایرانی، شناسایی بیماران دارای فشار خون، درمان بیماران دارای فشار خون و افزایش اطلاعات مردم در مورد مصرف نمک، سبزیجات و حبوبات است.

وی اظهار داشت: متاسفانه میزان مصرف سبزیجات و حبوبات ما یک سوم میزان مورد نیاز است و از سویی دیگر میزان مصرف نمک تقریبا 2.5 تا 3 برابر میزان استاندارد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: برای موفقیت در این بسیج ملی، مطمئناً دانشگاه به تنهایی نمی تواند اینکار را انجام دهد و یکی از ارکان هایی که در دستورالعمل روی کمک آن بسیار تاکید شده، سمن ها می باشند.

وی در پایان گفت: اعتقاد داریم سازمان های مردم نهاد در هر طرحی با جان و دل ورود کردند، آن طرح موفق شده است.

لازم به ذکر است این نشست با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون بهداشتی دانشگاه، رییس کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی و رییس کارگروه مشارکت های اجتماعی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و نمایندگان سمن های حوزه سلامت برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه نماینده هر یک از سمن ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شایان ذکر است در پایان این نشست از میثاق نامه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه علوم پزشکی اراک رونمایی و حاضرین این میثاق نامه را امضاء کردند.

کلید واژه ها: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا سمن های حوزه سلامت


( ۱ )

نظر شما :