پایگاه اورژانس هوایی استان مرکزی؛ از بزرگترین و استانداردترین پایگاه های هوایی کشور

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۶ کد : ۴۳۶۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۷
رئیس اورژانس هوایی گفت: پایگاه اورژانس هوایی استان مرکزی؛ از بزرگترین و استانداردترین پایگاه های هوایی کشور است.
پایگاه اورژانس هوایی استان مرکزی؛ از بزرگترین و استانداردترین پایگاه های هوایی کشور

به گزارش وب دا مرکزی؛ ایمان نظری در حاشیه بازدید شرکت کنندگان در اردوی راویان پیشرفت دانشگاه از پایگاه اورژانس هوایی ۱۱۵ استان؛ افزود: پایگاه اورژانس هوایی از سال ۱۳۹۷ در استان مرکزی راه اندازی شده و با توجه به اینکه نیاز به زیر ساخت های استاندارد داشت در فرودگاه اراک مستقر بود؛ که خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ با همت خیرین نیک اندیش سلامت، پایگاه مستقل ساخته و در حال حاضر جزو استانداردترین و بزرگترین پایگاه های هوایی کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: با همکاری هوانیروز، کلیه پروازها برای افرادی که نیاز به مراقبت های تخصصی دارند با بالگرد مجهز به صورت کاملا رایگان، به مرکز استان و سایر استان ها صورت می گیرد که هر ساعت پرواز برای دانشگاه هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیون تومان رقم می خورد.
رئیس اورژانس هوایی افزود: میانگین پروازها از دورترین نقطه به مرکز استان ۱۲ دقیقه است که خوشبختانه ۷۰ درصد از بیماران توسط اورژانس هوایی از مرگ حتمی نجات می یابند و عوارض جبران ناپذیری که ممکن است برای بیمار به وجود آید به حداقل می رسد.
وی در پایان تصریح کرد: اورژانس هوایی تاکنون ۸۰۲ پرواز ایمن داشته و بالغ بر ۹۲۴ بیمار توسط بالگرد اورژانس هوایی به مرکز استان و استان های دیگر منتقل شده اند.
 

کلید واژه ها: راویان پیشرفت اردوی راویان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی اراک اورژانس 115 استان مرکزی پایگاه اورژانس هوایی دکتر ایران نژاد پد هوایی اورژانس


نظر شما :