تزریق مستمر "انسولین" به داروخانه های منتخب

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۰۷:۳۴ کد : ۴۴۳۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به کمبود برخی اقلام دارویی از جمله انسولین در سال های گذشته، معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی اراک به گونه ای برنامه ریزی کرده اند که این کمبودها و نارسایی ها، فشاری به مردم و بیماران نیاورد.
تزریق مستمر "انسولین" به داروخانه های منتخب

دکتر علی یادگاری افزود: در همین راستا "انسولین" از جمله اقلام دارویی است که جامعه ی هدف آن، هر چند وقت یکبار دچار مشکل شده چراکه کمبود این نوع دارو کشوری است و باید با مقدار سهمیه ای که به استان ها داده می شود، آن را مدیریت کرد.
وی بیان کرد: از همین رو در هفته ی گذشته تعداد ۷۵۰ انسولین نوومیکس به استان و معاونت غذا و دارو اراک تخصیص داده شده که این معاونت نیز آن را بین داروخانه های منتخب خود در اراک و شهرستان های تابعه(داروخانه های مورد اعتماد) توزیع کرده است.
وی تاکید کرد: انسولین های وارد شده به استان به بیش از ۶۰ داروخانه (با نگاه ویژه به شهرستان ها) تقسیم شده اما با توجه به مقدار کم سهمیه تخصیصی به استان، تلاش می کنیم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی این سهمیه را در روزهای جاری و پیش رو، بیشتر کنیم.
دکتر یادگاری در پایان از مردم و بیماران خواست، قبل از مراجعه به داروخانه، با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و از وجود داروی خود اطمینان حاصل کرده و سپس مراجعه نمایند.

کلید واژه ها: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک انسولین نوومیکس تزریق انسولین


( ۱ )

نظر شما :