اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی

۱۷ تیر ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۵ کد : ۴۴۶۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۵
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی

با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی برای روز یکشنبه ۱۷ تیرماه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

فردا (یکشنبه ۱۷ تیر) ادارات استان مرکزی (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۱ ظهر تعطیل اعلام می‌شود.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌گردد و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند، درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیر‌دولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، یکشنبه ۱۷ تیرماه تعطیل خواهد بود.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، جهت کاهش اثرات گرد و خاک توصیه می‌شود.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام و توزیع ماسک در این میادین صورت پذیرد.

فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشا گرد و خاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان ملزم می‌باشد با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده‌‌باش کامل قرار گیرند.

کلید واژه ها: دانشگاه علوم پزشکی اراک آلودگی هوا شرایط اضطراری هوا وزش باد گرد و غبار


( ۲ )

نظر شما :