در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

سمینار یک روزه بی دردی در زایمان طبیعی برگزار شد

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۶ کد : ۴۵۴۶۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۲
کارگاه یک روزه زایمان بی دردی دارویی با تاکید بر روش های مختلف بی دردی دارویی و بی دردی غیردارویی در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
سمینار یک روزه بی دردی در زایمان طبیعی برگزار شد

به گزارش وب دا مرکزی، در کارگاه یک روزه زایمان بی دردی دارویی با تاکید بر روش های مختلف بی دردی دارویی و بی دردی غیردارویی با حضور دکتر حطنوش زاده استاد فوق تخصص پریناتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر وثوقیان دانشیار و متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر کاشانیان استاد و فوق تخصص پریتانولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با شرکت جمع کثیری از متخصصین زنان، بیهوشی و تکنسین های بیهوشی شاغل در مراکز درمانی تابعه و غیرتابعه دانشگاه برگزار شد. 
طیبه ماجانی، کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، هدف از برگزاری این سمینار را اجرای بهینه بند چ ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در زمینه توسعه منظم و منسجم زایمان های بدون درد به میزان سالانه پنج درصد نسبت به سال پایه و تاثیرگذاری آن بر شاخص های اعتبارسنجی بیمارستان ها، توانمندسازی ارائه دهندگان خدمت به مادران و اجرای مصوبات کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی دانست. 
در این سمینار، دکتر وثوقیان به ارائه مطالبی در خصوص زایمان بی درد با داروهای وریدی، زایمانی بدون درد با داروهای استنشاقی و عدم موفقیت در بی دردی اپیدورال مطالبی پرداخت. 
در ادامه دکتر کاشانیان در خصوص اندیکاسیون های زایمان بی درد و دکتر حنطوش زاده در زمینه عوارض ناشی از زایمان بی درد سخنرانی کردند. 
لازم به ذکر است، اساتید حاضر در این سمینار به سوالات مطروحه مدعوین پاسخ و عمده ترین چالش های موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کلیدواژه‌ها: سمینار یک روزه بی دردی در زایمان طبیعی زایمان مامایی سمینار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیهوشی


( ۱ )

نظر شما :