با هدف پیگیری چالش های حوزه سلامت در سطح کلان:

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک با نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب دیدار کردند

۰۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۵ کد : ۴۵۵۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۰
رئیس و مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اراک به همراه رییس نظام پرستاری با هدف پیگیری چالش ها و برنامه های حوزه سلامت استان در سطح ملی و کلان با دکتر ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، دیدار کردند.
مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک با نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب دیدار کردند

به گزارش وب دا مرکزی، در این دیدار که در راستای تقویت برنامه های بهداشتی و درمانی استان، بررسی چالش ها و مسائل و مشکلات بهداشت و درمان، توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی به ویژه مشکلات و مطالبات به حق پرستاران و ارتقاء سطح سلامت مردم انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این دیدار ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تقدیر از توجه ویژه دکتر ابراهیمی به مسائل، چالش ها و نیازمندی حوزه سلامت، گزارشی از وضعیت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان در زمینه های مختلف با همراهی مسئولان دانشگاهی حاضر در جلسه ارائه کرد. 
دکتر امانی گفت: مطالبات پرستاران به حق است و با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور در چند ماه اخیر این مطالبات با تاخیر بیشتری رو به رو شده است که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته، این مسائل هرچه سریعتر مرتفع شود.
وی لزوم توجه هر چه بیشتر به حوزه سلامت در قوانین و تخصیص اعتبارات را خواستار شد و ادامه داد: تأکید بر تقویت شاخص های حوزه سلامت در مجلس، بازنگری و اصلاح سیاستگذاری ها در بخش هایی از نظام سلامت، تقویت زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک از جمله درخواست های مهمی است که امیدواریم با پیگیری های نمایندگان مجلس در دست اقدام، قرار گیرند.
میثم بخشی رئیس نظام پرستاری اراک نیز در این نشست گفت: پیگیری افزایش پایه حقوق گروه پرستاری، افزایش متناسب و چند برابری حق الزحمه به ازای انجام هر ساعت اضافه کار، افزایش تعداد و ارزش نسبی بسته های خدمات و مراقبت های پرستاری، اجرای فوق العاده خاص با ضریب مناسب برای کلیه گروه های پرستاری و ... از جمله مواردی است که در جهت رفع مشکلات و مطالبات گروه پرستاری لازم است.
در ادامه این نشست، دکتر ابراهیمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات حوزه سلامت و کادر درمان در دوره های مختلف، بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از نظام سلامت و تلاش برای حل مشکلات و توسعه شاخص های دانشگاه علوم پزشکی متناسب با جایگاه استان تاکید کرد و از شروع پیگیری مسائل در سطح کلان و کشوری خبر داد.
وی افزود: طی نشست مجمع نمایندگان استان با دکتر پزشکیان رییس جمهور، مطالبات حوزه پرستاری را مطرح و همچنین طی نامه ای به دکتر عارف معاون اول ریییس جمهور، خواستار رفع مشکلات حوزه پرستاری شدم.

کلید واژه ها: دیدار با نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری مطالبات تخصیص اعتبارات حوزه سلامت فوق العاده خاص رفع مشکلات پرستاران معاون اول رئیس جمهور


( ۱ )

نظر شما :