خیران بزرگترین رکن سلامت؛ جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان والفجر شهرستان تفرش با دستگاه اهدایی

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۳ کد : ۴۵۶۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۵
دکتر علی حقیقی متخصص جراحی بیمارستان والفجر شهرستان تفرش بیان کرد: پس از خریداری یک دستگاه لاپاراسکوپی به همت خیر سلامت، تاکنون ۱۱ مورد عمل جراحی موفق در بیمارستان والفجر انجام شده است.
خیران بزرگترین رکن سلامت؛ جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان والفجر شهرستان تفرش با دستگاه اهدایی

وی افزود : با توجه به اینکه امروزه شعار دنیای جراحی، جراحی بزرگ از طریق شکاف کوچک هست روز به روز جراحی با این تکنیک جایگاه خاص تر پیدا می‌کند که در این جراحی برش بسیار کوچکی نسبت به جراحی باز داده می‌شود که از نظر محل جراحی بیمار مشکلات کمتر و رضایتمندی بیشتری دارد.  
این متخصص ادامه داد: در این روش درد و عوارض بعد از عمل مثل عفونت، چسبندگی ، فتق و ...در این تکنیک جراحی کمتر دیده شده و نهایتا دوره بهبودی بیمار بعد از عمل بسیار کوتاهتر از جراحی باز بوده و فرد زودتر به فعالیت های عادی خودش باز برگردد.  

در ادامه تصریح کرد: این دستگاه برای انجام جراحی های داخل شکم ( شامل برداشتن کیسه صفرا، ترمیم انواع فتق ، برداشتن آپاندیس ، انواع کیست و ...) به روش بسته استفاده می‌شود. 

وی در پایان تاکید کرد: اینکه فردی کاندید مناسبی برای جراحی لاپاراسکوپی هست یا خیر بستگی به وضعیت جسمانی و مشاوره با جراح معالج داشته و بیماران می‌توانند جهت انجام مشاوره در روزهای حضور ایشان به درمانگاه تخصصی بیمارستان والفجر مراجعه نمایند.  

کلیدواژه‌ها: لاپاراسکوپی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش تفرش بیمارستان والفجر


( ۱ )

نظر شما :