عواقب جبران ناپذیر استفاده نابجا از داروهای سقط جنین

۲۰ بازرسی از بیمارستان های توزیع کننده داروهای سقط جنین از ابتدای سال تاکنون

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۱ کد : ۴۵۸۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳
مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استفاده نابجا از داروهای سقط جنین می تواند بسیار خطرناک و عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
۲۰ بازرسی از بیمارستان های توزیع کننده داروهای سقط جنین از ابتدای سال تاکنون

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر آزاده ناظری هشدار داد: استفاده نابجا از داروهای سقط جنین باعث خونریری های شدید، افت فشار خون و عوارض جبران ناپذیری می شود.
وی با اشاره به فروش و تجویز داروهای "سقط جنین" گفت: تجویز داروهای سقط جنین تنها با تشخیص پزشک معالج و فقط در بیمارستان ها انجام می شود و توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می شود در مطب ها، کلینیک های درمانی و داروخانه ها تخلف بوده و در صورت فروش و نگهداری این داروها، فرد یا واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی افزود: داروهای سقط جنین عوارض زیادی دارند و اغلب افرادی که بصورت غیرقانونی از آن استفاده می کنند با خونریزی های شدید به مراکز درمانی مراجعه می کنند و اغلب داروهایی که بصورت غیرقانونی به فروش می رسند اصالت نداشته و تقلبی می باشند و باعث عوارض زیادی برای مصرف کنندگان می شود.
مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل در پایان به نظارت کارشناسان این مدیریت بر این موضوع اشاره کرد و گفت: خرید و فروش و مصرف این داروها در مراکز درمانی توسط این مدیریت بطور کامل رصد می شود و در صورت مشاهده طبق قوانین و مقررات برخورد می شود.
وی در پایان یادآور شد: در خصوص نظارت بر این موضوع، ۱۱ بیمارستان توزیع کننده در استان وجود دارد که از ابتدای سال تاکنون ۲۰ مورد بازرسی صورت گرفته است.
 

کلید واژه ها: سقط جنین بارداری افزایش جمعیت آمار سقط سقط


نظر شما :