بهره‌مندی بیش از ۱۹۲ هزار نفر از خدمات سلامت روان در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۴۰۳

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۷ کد : ۴۵۸۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰
معاون بهداشت اراک از رشد قابل‌توجه خدمات سلامت روان در این دانشگاه خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۲ هزار نفر از خدمات سلامت روان در جمعیت تحت پوشش بهره‌مند شده‌اند.
بهره‌مندی بیش از ۱۹۲ هزار نفر از خدمات سلامت روان در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال ۱۴۰۳

دکتر اردلان زیلابی بابیان این‌که در مقایسه با سال گذشته ارایه خدمات سلامت روان رشد چشمگیری داشته است، افزود: این خدمات در چهار حوزهٔ پیشگیری از خودکشی، تشخیص و مراقبت اختلالات روان‌پزشکی، تشخیص و مراقبت اختلالات سوء مصرف مواد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خشونت خانگی انجام شده است. 
این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۹ هزار و ۸۵۰نفر از آموزش‌های ارائه‌شده توسط کارشناسان سلامت روان بهره‌مند شده‌اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته که عددی حدود ۴۱ هزار نفر بوده نیز رشد بسیار خوبی داشته است. 
معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش فرزندپروری، آموزش‌های خودمراقبتی، نوجوان سالم و آموزش به خانواده‌های دارای نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال از جمله موارد آموزشی مورد ارائه می‌باشد.
وی با بیان اینکه اولین مرکز سراج با هدف تقویت شبکه بهداشت با ارتقاء خدمات سلامت روانی ـ اجتماعی و حمایت طلبی بین بخشی برای افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل خطر سلامت روانی ـ اجتماعی وارتقای سواد سلامت روان جمعیت تحت پوشش، کنترل و کاهش آسیب اجتماعی در بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: اعضای تیم تخصصی مرکز سراج را روانپزشک، روانشناس بالینی مددکار اجتماعی تشکیل می‌دهد و تاکنون ۳۰۶ خدمت در این مرکز توسط تیم سلامت روان به بیماران ارائه شده است.
زیلابی خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی سلامت روان با حضور ۵۹ روانشناس در دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه می‌شود.

کلیدواژه‌ها: خودکشی سند خودکشی آسیب اجتماعی خدمات سلامت روان اختلالات روانپزشکی


نظر شما :