اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی؛ پیشرو در ارائه خدمات حوزه سلامت

۰۲ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰ کد : ۴۶۱۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی؛ در تمامی حوزه های خدمت رسانی سلامت در کشور پیشگام است.
اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی؛ پیشرو در ارائه خدمات حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی؛ صبح امروز دکتر میعادفر رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور در سفر یک روزه به اراک، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام در محوطه استانداری مرکزی، در دیدار با دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، افزود: فعالیت هایی که در حوزه اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی انجام می شود، در کل کشور پیشگام است و الگویی برای سایر اورژانس های پیش بیمارستانی به حساب می آید.
وی با تاکید بر اینکه در ۲ سال اخیر اقدامات درخشانی در این حوزه رخ داده است، ادامه داد: خیرین در حوزه اورژانس بسیار خوب عمل کرده اند و اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اراک، اولین حوزه ای بود که مجمع خیرین آن فعال شد و تاکنون ۵۰ دستگاه آمبولانس توسط خیرین نیک اندیش سلامت در کل کشور اهدا شده است.
دکتر میعادفر، ضمن اشاره به پیشرفت های بسیار زیاد دانشگاه علوم پزشکی اراک در چندسال اخیر و همت بالای مسئولین این مجموعه در پیشبرد امور، خاطرنشان ساخت: در استان مرکزی با تلاش مجموعه دانشگاه و همت خیرین دیگر هیچ پایگاه اورژانس کانکسی وجود ندارد و براساس تصمیمات اخذ شده به زودی با افتتاح یک مرکز بین المللی به منظور برگزاری المپیادها و مسابقات بین المللی فوریت پزشکی، شهرستان اراک در حوزه اورژانس به هاب منطقه تبدیل خواهد شد.
رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور، فرسودگی آمبولانس، نداشتن همخوانی تعداد ورودی ها نسبت به خروجی و ... را از جمله مشکلات سازمان اورژانس کشور دانست و تصریح کرد: با اخذ مجوزهای لازم استخدامی و تربیت دانشجوی فوریت های پزشکی، خوشبختانه از نظر تامین نیرو مشکل خاصی نداریم ولی در خصوص مدیریت بحران نیاز به حمایت ویژه تری در کشور، داریم. 

حق مردم؛ گرفتن بهترین خدمات در حوزه سلامت است
دکتر امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست ضمن تشکر از پاسخگویی و پیگیری های همیشگی اورژانس کشور؛ گفت: اتفاقات درخشانی در دو سال اخیر در کل کشور رخ داده که تا سالیان متمادی تکرار نخواهد شد و اقداماتی چون ساخت جایگاه دپوی سوخت، راه اندازی کارواش، تعمیرگاه متمرکز اورژانس، تحویل دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ... از جمله امور خاص و قابل توجهی است که در حوزه اورژانس استان مرکزی انجام شده است.
گفتنی است در پایان این نشست، دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، به مناسبت روز ملی اورژانس و تلاش های این حوزه از رئیس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی به نمایندگی از کارکنان این مجموعه، با اهدا لوح تقدیر، قدردانی کرد.

کلیدواژه‌ها: حوزه های سلامت رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دکتر میعادفر اورژانس کشور رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ کشور استانداری مرکزی


نظر شما :