در شورای راهبردی کاهش تصادفات استان مطرح شد: رتبه اول بار ترافیکی اورژانس هوایی استان مرکزی

۰۴ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۳ کد : ۴۶۲۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اورژانس هوایی استان مرکزی، رتبه اول کشور را در بار حوادث ترافیکی دارد.
در شورای راهبردی کاهش تصادفات استان مطرح شد: رتبه اول بار ترافیکی اورژانس هوایی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر امانی در شورای راهبردی کاهش تصادفات استان با حضور فرمانده پلیس راهور ناجا، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان و اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی در ارزیابی اعتبار بخشی اخیر از رتبه ۴۳ به رتبه ۵ دست یافته و تعداد پایگاه های اورژانس از ۷۰ به ۸۳ پایگاه رسیده است.
وی ادامه داد: پدهای فرود بالگرد استان مرکزی به ۱۴ پد ارتقا یافته، و به طور میانگین ماهیانه بین ۳۰ تا ۴۰ خدمت در اورژانس هوایی ارائه می شود و رتبه یک را در بار ترافیکی اورژانس هوایی داریم که خوشبختانه با اقدامات درخشان این حوزه، میزان مرگ و میر حوادث ترافیکی کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به مشکل فرسودگی آمبولانس ها در سطح کشور خاطرنشان ساخت: با طرح توسعه تعمیرگاه متمرکز ناوگان اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی، تمامی آمبولانس ها، تعمیر و به چرخه خدمت وارد می شوند و این خدمات به استان های دیگر نیز ارائه می شود.
وی با اشاره به اقدامات بزرگترین بیمارستان ترومای غرب کشور، تصریح کرد: هیچ شیفتی بدون حضور طب اورژانس در این بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک وجود ندارد و با فعال بودن اتاق های عمل بسیاری از چالش های موجود در این خصوص مرتفع شده است.

کلیدواژه‌ها: شورای راهبردی تصادفات ترافیک حوادث ترافیکی اورژانس 115 استان مرکزی اورژانس هوایی دکتر امانی استانداری مرکزی


نظر شما :