دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همواره به استان مرکزی لطف داشته است.

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۹ کد : ۴۶۲۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم ضمن تقدیر از خیّرین استان مرکزی به ویژه خیّرین حوزه سلامت شهرستان خمین، گفت: دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همواره به استان مرکزی لطف داشته است.
دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همواره به استان مرکزی لطف داشته است.

دکتر امانی تاکید کرد: رئیس دانشکده خمین در مدتی که در شهرستان خمین مسئولیت دارد اقدامات بسیار خوبی در همه زمینه ها از جمله اورژانس، درمان و بیمارستان خمین که بعد از 13 سال افتتاح شد،انجام داده است؛ بابت بسیاری از اقداماتی که در چند سال اخیر انجام شده از ایشان، معاونین دانشکده خمین و همه کادر درمان و بهداشت خمین و از طرف خانواده بهداشت و درمان استان از مجمع خیّرین سلامت کشور و استان مرکزی تقدیر و تشکر می کنم.
وی بیان کرد: ما علیرغم نزدیکی به مرکز کشور از نظر زیرساخت های بهداشتی و درمانی با نقطه ایده آل فاصله داریم، با توجه به اینکه دو نفر از روسای قبلی دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی مدیرعامل مجمع خیرین استان و دیگری نماینده مجلس شورای اسلامی است ظرفیت های خوبی هستند که می توانند به دانشگاه علوم پزشکی در راستای خدمت رسانی به مردم استان، کمک کنند.
دکتر امانی با اشاره به اینکه هر جای استان را نگاه می کنیم در تمام شبکه های بهداشت و درمان، خیّرین حضور فعال داشته و در زمینه تجهیزات ما مرهون زحماتشان هستیم، بیان کرد: در چند ماه اخیر چندین پروژه بزرگ توسط خیّرین افتتاح شده است که مهمترین آنها افتتاح بیمارستان سینا رضائی آشتیانی است که جایگزین بیمارستان ۶۰ ساله آیت الله طالقانی شده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت جوانی جمعیت ما بیمارستانی که در شان مادران باردار باشد نداشتیم که با پیگیری هایی که در سال های گذشته انجام شده بود، کلنگ آن بر زمین زده شد و در طی دو سال اخیر به اتمام رسید و افتتاح شد.
وی ادامه داد: ضریب اشغال تخت بیمارستان آیت الله طالقانی بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بود که با افتتاح بیمارستان سینا رضایی آشتیانی به بالای ۹۰ درصد رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ما در بخش دولتی در استان مرکزی، مرکز دیالیز نداشتیم که با کمک خیّر سلامت حاج محمدحسینی، ۴۴ تخت دیالیز افتتاح شد و همچنین فاز سوم بیمارستان آیت ا... خوانساری نیز به همت خیّرین به بهره برداری رسید که در مجموع با بیمارستان خمین بیش از ۹۰۰ تخت به ظرفیت استان مرکزی، افزوده شد.
وی اظهار داشت: افتخار راه اندازی این پروژه ها مربوط به شخص خاصی نیست، بلکه به همه کسانی که زحمت کشیدند و پایه گذار این پروژه ها بوده و تا کسانی که این پروژه ها را به بهره برداری رسانده اند، تعلق دارد.
دکتر امانی افزود: در حوزه اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشکده های ساوه و خمین، ۵۰ پروژه خیّرساز داریم و اولین مجمع خیّرین اورژانس کشور مربوط به استان مرکزی است.
وی بیان کرد: کمک های خیّرین را باید براساس نیازهای دانشگاه و نیازهای سلامت مردم و منطقه هدفمند سازیم؛ مجمع خیّرین، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و معاونت اجتماعی باید خیّرین را بر اساس نیازهای منطقه هدفمند کنند و مشخص شود چه کسانی در حوزه درمان، بهداشت و اورژانس فعالیت دارند و براساس نیاز منطقه از آنها استفاده کرد. 
 

کلیدواژه‌ها: دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک مجمع خیرین رئیس دانشگاه علوم پزشکی دبیرکل مجمع خیرین کشور


نظر شما :