برگزاری دومین نشست کمیته عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالجاری

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۸ کد : ۴۶۲۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۹
دومین نشست هم اندیشی کمیته عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور رئیس دانشگاه، معاونین مربوطه و اکثریت اعضا، برگزار شد.
برگزاری دومین نشست کمیته عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشکی اراک در سالجاری

به گزارش وبدا مرکزی، در کمیته عفاف و حجاب مذکور، پس از شرح قوانین و بخشنامه های ابلاغی وزارت بهداشت و در نظر گرفتن مصوبات کمیته قبل، روند حفظ و ارتقا حجاب در زیر مجموعه دانشگاه بررسی شد.
دکتر امانی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این زمینه، گفت: رعایت پوشش، عفاف و حجاب دانشجویان در محیط آموزشی دانشگاه به ویژه دانشجویان بین الملل با فرهنگ متفاوت موجود در این گروه، بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود که دانشجویان طبق قوانین و مقررات، پوشش خود را در محیط دانشگاه رعایت کنند و لازم است مسئولین مربوطه در این خصوص هوشیار باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ابراز داشت: در راستای حرفه شغلی و بحث رعایت حقوق شهروندی، مسئولین، اساتید، کادر درمان و به طور کلی کلیه کارکنان دانشگاه ملزم به رعایت شیوه نامه های پوشش حرفه ای منطبق بر قوانین اسلام و عرف جامعه هستند و در این بین رعایت حقوق بیماران در مراکز درمانی تحت پوشش توسط کادر درمان امری بسیار مهم و حائز اهمیت است.
لزوم توجه بیشتر به آئین نامه های عفاف و حجاب و انطباق توسط مدیریت مراکز درمانی، لزوم تشکیل شورای فرهنگی در این مراکز، وضعیت عفاف و حجاب دانشجویان بین الملل و لزوم مسئولیت پذیری بیشتری در خصوص توجیه، آموزش و نظارت این گروه از دانشجویان از جمله موارد مهم مطرح شده در این نشست بود که اعضا حاضر به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.
اعلام شرایط و قوانین موجود در خصوص برگزاری جشنواره مفلحون ویژه دستگاه های حاکمیتی به منظور شناسایی و تحلیل از فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر و بحث و تبادل نظر در این خصوص، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

کلیدواژه‌ها: کمیته عفاف و حجاب عفاف و حجاب دانشجویان ارتقا حجاب دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :