رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، در نشست تنظیم بازار استان مرکزی: افزایش میزان کشفیات در حوزه غذا و دارو در یکسال گذشته

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۱ کد : ۴۶۲۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۰
دکتر امانی در نشست تنظیم بازار استان مرکزی از پلمپ مراکز زیبایی غیرمجاز در استان مرکزی و افزایش کشفیات در حوزه غذا و دارو در یکسال گذشته خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، در نشست تنظیم بازار استان مرکزی: افزایش میزان کشفیات در حوزه غذا و دارو در یکسال گذشته

به گزارش وب دا مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تاکید بر اینکه، خط قرمز ما سلامت مردم است، گفت: در یکسال گذشته میزان کشفیات در حوزه غذا و دارو به نسبت سالیان گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این افزایش کشفیات، چیزی جز احترام به حقوق افراد رعایت کننده قوانین و در نظر گرفتن حقوق شهروندی نیست.
وی، مشکل کمبود دارو را مشکلی کشوری دانست و افزود: تلاش مجموعه علوم پزشکی بر آن بوده تا در بحث دارو و شیرخشک با کمترین کمبود و مشکل مواجه باشیم و تا حد زیادی در این خصوص موفق بوده ایم.
دکتر امانی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد داروخانه وظیفه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است و دانشگاه در این خصوص و به منظور اجرای قانون با داروخانه های متخلف در چهارچوب قوانین و مقرارت موجود برخورد کرده و در صورت عدم پیگیری، در حق دیگر داروخانه‌ها اجحاف می‌شد.
وی‌ با اشاره به افزایش تعداد بازرسی‌ها از مراکز زیبایی و درمانی افزود: تعدادی از مراکز زیبایی غیرمجاز نیز به منظور رعایت حقوق شهروندان، در استان پلمب شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه هدف دانشگاه، افزایش بازرسی‌ها و کاهش تعداد پرونده‌ها در شش ماه دوم سال است، ادامه داد: نظارت مستمر بر مراکز زیبایی و درمانی وجود دارد و رتبه اول را در قرارگاه نظارت بر سلامت در سطح کشور کسب کرده ایم.
وی گفت: پزشکان باید مطابق تعرفه حق ویزیت بگیرند و اگر تخلفی به ما گزارش شود برخورد قاطع می‌کنیم؛ تاکنون نیز چندین پرونده در این حوزه تشکیل شده و متخلفان را به دادگستری معرفی کرده‌ایم.

کلیدواژه‌ها: تنظیم بازار استانداری مرکزی امور اقتصادی دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :