تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اولویت های مهم نظام سلامت استان مرکزی

۰۸ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۲ کد : ۴۶۲۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۳
بیست و چهارمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی و به منظور ارائه گزارش کمیته های تخصصی ستاد جمعیت استان، پیگیری مصوبات نشست قبلی و …. با حضور مدیران عضو ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان برگزار شد.
تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اولویت های مهم نظام سلامت استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به اقدامات مثبت دانشگاه در خصوص قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال یکی از اقدامات بسیار خوب در در این حوزه است که امیدواریم در دولت های بعدی نیز اقدامات این چنینی ادامه یابد.
وی ادامه داد: با افتتاح بیمارستان سینا رضایی آشتیانی با توجه به محیط مناسب و تجهیزات و امکانات خوب موجود در این بیمارستان، ضریب اشغال به ۹۰ درصد رسیده که یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این حیطه بوده است و امیدواریم بتوانیم با انتقال درمان بیماری های زنان ‌به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)، ۱۱۰ تخت موجود در بیمارستان سینا رضایی آشتیانی صرفا به زایمان و تولد نوزادان اختصاص یابد.
دکتر امانی به افتتاح خوابگاه متاهلی دانشجویی شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با ساخت و تجهیز ۱۹ سوئیت متاهلی در متراژهای مختلف برای دانشجویان متاهل، گام بزرگی در اجرای این قانون برداشته شد.
وی بیان کرد: افتتاح کلینیک سطح دو و سطح سه ناباروری دولتی در کنار سایر کلینیک های درمان ناباروری خصوصی از دیگر اقداماتی است که در مجموعه تحت پوشش دانشگاه صورت پذیرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: افتتاح اتاق های مادر و کودک در سال گذشته به منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک در شهرستان های کمیجان، خنداب، آشتیان و بیمارستان امیرالمومنین(ع) و دایر شدن ۳ مهدکودک گام موثری دیگر در این زمینه بوده است که امیدواریم افتتاح اتاق مادر و‌ کودک توسط شهرداری در پارک های سطح شهر نیز صورت پذیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی افتتاح مراکز نفس در سال گذشته و با همکاری بسیج جامعه پزشکی را با هدف پیشگیری از سقط عمدی جنین و حرمت سقط جنین، برگزاری کلاس های ازدواج برای زوجین، حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودکان زیر ۵ سال، تحت پوشش قرار گرفتن بیمه پایه زوجین نابارور و … همچنین رایگان بودن زایمان طبیعی و کاهش سزارین و در نظر گرفتن تسهیلات کارکنان و مادران باردار شاغل طبق قوانین موجود را از اقداماتی دانست که در چند سال اخیر در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک به منظور حمایت از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انجام شده است.

کلیدواژه‌ها: قانون حمایت از خانواده حمایت از جوانی جمعیت پیری جمعیت استانداری مرکزی جوانی جمعیت


نظر شما :