سومین کارگروه استانی حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۳

تلاش‌ برای کاهش رنج بیماران خاص و صعب‌العلاج

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۴ کد : ۴۶۳۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با تأکید بر تلاش همه‌ جانبه در حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: باید تمامی تلاش را برای کاهش رنج بیماری بیماران صعب‌العلاج و خاص، به کار گرفت.
تلاش‌ برای کاهش رنج بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش وب دا مرکزی، سومین کارگروه استانی حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۳، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون درمان و غذا و دارو، جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت بررسی دستور کار جلسه قبل و همچنین ارزیابی آمار خدمات ارائه شده برگزار شد.
دکتر امانی، بر رفع نواقص ارائه خدمات سلامت‌محور به بیماران صعب‌العلاج و خاص تأکید کرد، همچنین ارائه تمامی اقدامات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای جهت حمایت از این افراد را لازم دانست.
در این نشست، دکتر رنجبر، رئیس اداره رسیدگی به اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت استان ضمن ارائه گزارشی از هزینه های خارج از ضوابط صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در سال ۱۴۰۱، با برگزاری ده کمیته، ۳۴۶ پرونده با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان پرداختی صورت گرفته، همچنین در سال ۱۴۰۲، ۱۲۳۲ پرونده، ده میلیارد و ۷۵ میلیون تومان هزینه و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳؛ ۲۴۷ پرونده و ۲ میلیارد ۲۷۵ میلون تومان پرداخت انجام شده است.
وی ادامه داد: در خصوص موارد حمایتی در ۴ ماهه امسال، در زمینه بستری صعب العلاج تامین اجتماعی ۴۵۶ میلیون تومان، در بستری بیمه سلامت ۷۳۶ میلیون تومان و در سرپایی توسط دو بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت، ۶ میلیارد و ۹۵۱ میلیون تومان هزینه توسط این صندوق پرداخت شده است.

کلیدواژه‌ها: بیماری های صعب العلاج بیماری های خاص بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی اراک صندوق بیماران خاص و صعب العلاج


نظر شما :