توزیع ۳ هزار و ۴۳۰ دوز واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۰ مهر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۰ کد : ۴۶۳۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد: سه هزار و چهارصد و سی واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف مطابق دستورالعمل ابلاغی از جمله زنان باردار، کارکنان کادر بهداشتی و درمانی، انتظامی، گروه ایثارگران و جانبازان، بیماران خاص و زندان توزیع شد.
توزیع ۳ هزار و ۴۳۰ دوز واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف دانشگاه علوم پزشکی اراک

دکتر اردلان زیلابی، بیان کرد: این واکسن مانند سال‌های گذشته تنها برای تزریق به گروه‌های هدفی که توسط وزارت بهداشت و درمان مشخص‌ شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از این‌ رو افراد واجد شرایط به‌ تدریج به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده و واکسن آن‌ها تزریق خواهد شد.
وی افزود: واکسیناسیون آنفلوانزا تأثیری بر شانس ابتلا به سایر بیماری‌های ویروسی ازجمله Covid-۱۹ نداشته و تنها برای حفاظت نسبی افراد پرخطر از لحاظ ابتلا به فرم شدید و احیانا کشنده بیماری آنفلوانزا توصیه می‌شود.
دکتر زیلابی، در خاتمه تاکید کرد: اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا کسانی هستند که آنها هم جزو گروه خطر محسوب می‌شوند اما با درخواست خودشان می‌توانند از داروخانه واکسن تهیه کنند؛ میزان واردات واکسن آنفلوآنزا توسط بخش خصوصی بسیار بیشتر از واکسن‌هایی است که ما به شکل رایگان توزیع می‌کنیم و کلیه بیماران مزمن کلیوی، ریوی، فشارخون بالا، دیابت، افراد سالم بالای ۶۵ سال و... بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

کلیدواژه‌ها: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک واکسن آنفولانزا گروه های هدف واکسن آنفولانزا واکسیناسیون


( ۳ )

نظر شما :