اجرای نوبت اول برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان ابتدایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از اجرای طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی برای ۹۳ هزار دانش‌آموزان استان مرکزی خبر داد.

۲۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۱ کد : ۴۶۶۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰
دکتر اردلان زیلابی، بیان کرد: نوبت اول وارنیش فلواریدتراپی دندان دانش آموزان ابتدایی هر ساله از ابتدای مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس ابتدایی شهری و روستایی شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک اجرا می شود. وی افزود: بهورزان و مراقبین سلامت با حضور در مدارس ابتدایی، ضمن آموزش رعایت بهداشت دهان و دندان، نحوه مسواک زدن به دانش آموزان ابتدایی و معاینه دهان و دندان، نسبت به ارائه خدمت وارنیش فلورایدتراپی اقدام می کنند؛ این خدمت به صورت ۲ بار در طی سال تحصیلی برای تمامی دانش آموزان ابتدایی به تعداد ۹۳۰۰۰ نفر به صورت رایگان ارائه می شود. دکتر زیلابی تشریح کرد: هدف از اجرای این برنامه کشوری، ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان، کاهش پوسیدگی دندان، افزایش مقاومت دندان نسبت به پوسیدگی و... می باشد. رئیس مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: لازم است دانش آموزان در کنار وارنیش فلوراید تراپی، نسبت به مسواک زدن به موقع دندانها بعد از صرف هر وعده غذایی اقدام کنند و بلافاصله بعد از خوردن مواد غذایی شیرین و چسبنده به سطح دندانها، دهان و دندانها با آب شستشو شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از اجرای طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی برای ۹۳ هزار دانش‌آموزان استان مرکزی خبر داد.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علوم پزشکی اراک بهداشت مدارس اردلان زیلابی معاونت بهداشتی


نظر شما :