با صدور پیامی دکتر سید محمد جمالیان فرا رسیدن روز پزشک را به جامعه پزشکی استان مرکزی تبریک گفت

۰۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵ کد : ۵۳۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۷۱
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت روز پزشک از زحمات شبانه روزی و تلاش های تمامی پزشکان عرصه نظام سلامت به خصوص سپید جامه گان استان مرکزی تقدیر و تشکر کرد.
با صدور پیامی دکتر سید محمد جمالیان فرا رسیدن روز پزشک را به جامعه پزشکی استان مرکزی تبریک گفت

به گزاش خبرنگار وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اول شهریورماه، روز پزشک و سالروز تولد دانشمند و پزشک نامدار ایرانی ابوعلی سینا بهانه ای است برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش صادقانه پزشکانی که آسایش، آرامش و شادمانی خویش را در تسکین درد بیماران و کاهش رنج آنان می دانند، انسان های فرهیخته، وارسته و ایثارگری که با همت والا، دانش و توان تخصصی خود علاوه بر تربیت و آموزش نیروی متخصص مورد نیاز کشور در عرصه سلامت، عاشقانه بر بالین بیماران حاضر می شوند تا واسطه ای باشند که خداوند شفای دردمندان را با دستان آنان هدیه کند و این افتخاری است بس بزرگ و نعمتی است که شکرانه بسیار دارد.
بی شک که شما پزشکان این مرز و بوم و طبیبان استان مرکزی همچون سایر پزشکان، با خداوند پیمان بستید و قسم یاد کردید که نخستین وظیفه‌ تان حفظ سلامت و تندرستی بیماران و دستگیری از دردمندان باشد، طوری که منافع مادی، نتواند لحظه ای شما را از توجه نسبت به بیماران دور نگه دارد.
همگی ما بیاد داریم در گذشته ای نه چندان دور در استان مرکزی در حدود ۳۰۰ پزشک بیماران را درمان می‌کردند که بسیاری از آنان اهل ایران نبودند، ولی خوشبختانه در حال حاضر تعداد پزشکان در استان مرکزی به بیش از ۲۰۰۰ نفر رسیده که از این ‌بین بیش از ۳۰۰ نفر متخصص و بیش از ۵۰ نفر فوق تخصص در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند که شاهد نوعی انقلاب در حوزه درمان هستیم.
دست تک تک پیشکسوتان پزشکی در استان مرکزی را به گرمی می فشاریم و گرامی میداریم یاد و خاطر پزشکانی که یک عمر برای سلامت مردم این استان زحمت کشیدند و اکنون در بین ما نیستند، عزیزانی که با وجود داشتن شرایط لازم برای طبابت در شهر های بزرگ تر و حتی در کشورهای دیگر، در این شهر و استان ماندند، جوانی خود را گذراندن و به همشهری های خود خدمت نمودند.
به راستی که وقتی دانش، تجربه، تعهد و عاطفه یک پزشک غبار غم و اندوه را از چهره بیمار و خانواده اش پاک می کند ، می توان حرفه پزشکی را یک رسالت دانست نه یک شغل و ما همیشه قدردان زحمات شما هستیم و خواهیم بود  و هرگز در تاریخ پزشکی استان مرکزی و شهر اراک، از اذهان آحاد مردم یاد، خاطره و فداکاریهای شما بزرگواران فراموش نخواهد شد.
اینجانب در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت تلاش می کنند، به خصوص همکاران پزشک در استان مرکزی که در جای جای این استان و در دور افتاده ترین روستاها در حال خدمت به هم نوع خویش می باشند را تبریک و تهنیت گفته و برای همه آنان از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و توفیق خواستارم.
️به قداست جامه ی پاکتان سپیدترین زندگی را برای شما آرزومندیم

دکتر سید محمد جمالیان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
یکم شهریور ماه ۱۳۹۸

کلید واژه ها: تبریک روز پزشک


( ۳ )

نظر شما :