مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

استان مرکزی یکی از استان های پیش رو در برنامه آزمایشی و غربالگری اهداء کنندگان بار اول می باشد

۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۹ کد : ۵۵۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۷۲
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در ادامه این جلسه گفت: یکی از سالمترین خون ها را در دنیا تولید می کنیم.
استان مرکزی یکی از استان های پیش رو در برنامه آزمایشی و غربالگری اهداء کنندگان بار اول می باشد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر پور فتح اله در کمیته استانی انتقال خون استان مرکزی، افزود: خوشبختانه استان مرکزی موفق شده است بازرسی تیم اتریشی را دریافت نماید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پلاسمای مازاد بر مصرف برای تولید فاکتورهای 8 و 9 البومین به خارج از کشور ارسال می گردد و محصول آن وارد کشور می گردد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران بیان کرد: سال گذشته در حدود 200 هزار لیتر پلاسمای مازاد بر مصرف تبدیل به دارو شده است؛ حدود 17 میلیون دلار کاهش ارزبری دارو در کشور داشته ایم.

وی عنوان داشت: در سازمان انتقال خون برنامه ریزی می کنیم که تا سال 1400 بتوانیم 100 درصد داروهای مشتق از پلاسما را با پلاسما های ایرانی تامین نماییم.

دکتر پور فتح اله ادامه داد: امیدواریم با اقداماتی که در استان مرکزی انجام می گیرد بتوانیم زیر ساخت های لازم و فضای فیزیکی را برای مرکز جامع در استان فراهم نماییم و شاهد افزایش اهداء مستقیم و پذیره نویسی سلول های بنیادی باشیم.

وی گفت: استان مرکزی یکی از استان های پیش رو در برنامه آزمایشی و غربالگری اهداء کنندگان بار اول می باشد؛ 80 درصد اهداء کنندگان در استان مرکزی اهدا کنندگان مستمر می باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در پایان اظهار داشت: نتیجه آزمایشات غربالگری در استان مرکزی نشان می دهد که رخداد HIV در اهدا کنندگان نداشته ایم و تنها یک مورد رخداد هپاتیت وجود داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به جمعیت سالمند استان مرکزی مشکلات بسیاری در بحث دهندگان و گیرندگان خون در استان موجود می باشد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: سرمایه اصلی که در این بین وجود دارد، تعامل خوب دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و سازمان انتقال خون استان می باشد و کاهش مصرف فرآورده های خونی و بهینه شدن مصرف این محصولات نتیجه این تعاملات سازنده می باشد.

وی اظهار داشت: در مورد بحث تحقیقاتی، دانشگاه علوم پزشکی اراک این آمادگی را دارد تا بتوانیم کارهای تحقیقاتی مشترکی را با سازمان انتقال خون داشته باشد و امیدواریم تا این تعاملات را روز به روز افزایش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: سازمان انتقال خون استان مرکزی همیشه یاری رسان دانشگاه علوم پزشکی یوده است.

وی در پایان عنوان داشت: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز بتواند در مدیریت مصرف فرآورده های خونی قدم های موثری را بردارد و جزء استان های سرآمد در این زمینه باشد.

کلید واژه ها: کمیته استانی انتقال خون استان مرکزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی دکتر سید محمد جمالیان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران دکتر علی اکبر پور فتح اله


( ۱ )

نظر شما :