با صدور پیامی دکتر سید محمد جمالیان فرا رسیدن روز بهورز را تبریک گفت

۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۲ کد : ۵۵۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۰۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ شهریور، روز بهورز را به تمامی بهورزان پرتلاش استان مرکزی تبریک گفت.
با صدور پیامی دکتر سید محمد جمالیان فرا رسیدن روز بهورز را تبریک گفت

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم شهریورماه روز ارزشمندی در حوزه سلامت کشور می باشد، روزی که نخستین خانه بهداشت در سال ۱۳۶۳ در منطقه چانقرانلو روستای حیدرلو در مرز پل ارومیه تاسیس و راه‌اندازی شد و به پاس این اقدام ارزشمند، این روز که به نام "بهورز" سنگربانان حقیقی جبهه بهداشت و درمان کشور نامگذاری شده است، بهورزانی که از میان مردم برخاسته و در روستا و زادگاهشان برای رضای حق، سلامت را به مردم تقدیم می کنند.
️بهورز کسی است که در این حرفه مقدس، هدف والایش خدمت به مردم و ارتقای سلامت دیارش بوده است، کسی که همواره یاد می گیرد که چگونه در جهت تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم تحت پوشش تلاش کند و با ابزار کاری که در دست دارد می کوشد در جهت تحقق اهداف بهداشتی کشور عزیزمان گام مثبتی بردارد.
بی شک بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت کشور و بعنوان نخستین محل دسترسی مردم، نقشی بسیار حیاتی را در سلامت ‌جامعه‌ بر عهده دارند و در حقیقت یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشتی کشور و استان و از موثرترین نیروها در ارتقای سلامت و افزایش سواد سلامت جامعه هستند.
در استان مرکزی پانصد و ده بهورز در دویست و هفتاد و شش خانه بهداشت، مشغول ارائه خدمت می باشند که طبق آمار موجود به ازای هر ۶۰۰ نفر جمعیت روستایی یک بهورز فعالیت می نماید و وظیفه عمده این بزرگواران شناسایی جمعیت روستایی تحت پوشش، مراقبت از مادران باردار و کودکان، سالمندان، میانسالان، مبارزه با بیماری های واگیردار و غیر واگیردار، تغذیه و ارائه خدمات واکسیناسیون به جمعیت هدف، بهداشت محیط و حرفه ای روستاها، همکاری با برنامه های پزشک خانواده، ارائه خدمات کمکهای اولیه، درمان های ساده علامتی، بهداشت مدارس و دهان و دندان و ... می باشد که به راستی با شناختی که یک بهورز از جمعیت تحت پوشش خود دارد، بی بدیل ترین نقش را در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی و خدمات درمانی در سطح کشور ایفا می نمایند.
اینجانب ضمن تبریک صمیمانه این روز به یکایک بهورزان عزیز، مدیران و مربیان مراکز آموزش بهورزی در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، از تلاش شبانه روزی زحمتکشان این عرصه تقدیر و تشکر نموده و  برایشان از درگاه خداوندگار هستی توفیقات روزافزون مسالت می نمایم.

دکتر سید محمد جمالیان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
۱۲ شهریور ۱۳۹۸

کلید واژه ها: پیام تبریک روز بهورز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی دکتر سید محمد جمالیان


( ۴ )

نظر شما :