معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

کالاهای سلامت محور که بصورت غیرمجاز وارد کشور می شوند، قابل اعتماد نیستند

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۱ کد : ۵۶۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۵۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: فرآورده‌های دارویی، آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های رژیمی و غذایی قاچاق و تقلبی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شود، از آنجایی که هنگام ورود به کشور مورد آزمایش قرار نگرفته و سلامتی آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید نشده است، به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
کالاهای سلامت محور که بصورت غیرمجاز وارد کشور می شوند، قابل اعتماد نیستند

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: تولیدکنندگان این نوع فرآورده‌ها برای پایین آوردن هزینه‌های مربوط به ساخت و تولید، از مواد اولیه نامرغوب و فاقد کیفیت استفاده می‌کنند که در برخی موارد موجب ایجاد عارضه‌های نامطلوب و زیان‌آور برای سلامتی افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با توجه به رسالت خود برای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان از طریق مبارزه با تولید، عرضه غیرمجاز و قاچاق محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های رژیمی و  غذایی  اقداماتی لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: مبارزه با قاچاق فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مبارزه با قاچاق دارو، مبارزه با قاچاق مکمل‌های غذایی و رژیمی (مواد نیروزا)، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف جامعه، برگزاری و مشارکت در نمایشگاه‌ها و مشارکت با سایر دستگاه‌های نظارتی در طرح‌های مبارزه با قاچاق مصوب کمیسیون استان از مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در زمینه مبارزه با قاچاق در استان مرکزی است.

کلید واژه ها: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر عباس علیمرادیان کالاهای قاچاق سلامت محور عرضه غیرمجاز و قاچاق محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی


نظر شما :