به مناسبت سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ صورت گرفت:

حضور استاندار مرکزی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مرکز فوریت های پزشکی استان مرکزی

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰ کد : ۵۷۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۲۰۰
سید علی آقازاده استاندار مرکزی به همراه دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر حسین بختیاری فرماندار شهرستان اراک و دیگر مسئولان به مناسبت سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی حضور یافته و از زحمات تلاشگران این عرصه تقدیر کرد.
حضور استاندار مرکزی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مرکز فوریت های پزشکی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، استاندار مرکزی در این بازدید، گفت: میانگین زمان حضور اورژانس بر بالین بیمار در استان مرکزی، هشت دقیقه است که به شاخص استاندارد نزدیک است.

سید علی آقازاده افزود: میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات اورژانس استان طبق ارزیابی دستگاه‌های نظارتی، بالا است و این مهم در سایه تلاش و ایثار نیروهای شاغل در این مجموعه حاصل شده است.

وی اظهار داشت: اورژانس از بخش های مورد اعتماد مردمی است که با کمترین امکانات و در شرایط سخت کاری به مردم خدمات درمانی ارایه می کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: رضایت مردم از مجموعه اورژانس استان مرکزی به علت ارایه خدمات مطلوب است.

آقازاده  اظهار داشت: ایران در زمره ۱۰ کشور نخست جهان در مواجه با بلایای طبیعی است و اهمیت امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، زیاد است.

استاندار مرکزی در پایان گفت: سرانه ارایه خدمات درمانی به بیماران با افزایش زیرساخت‌ها از جمله طرح نوسازی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی از حساسیت ویژه‌ای در خدمات رسانی حین  حوادث برخوردار است و مجموعه خدمات این بخش در استان نمره قبولی دارد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: کمبود پایگاه امدادی در استان باعث شده تا فشار مضاعفی بر روی پایگاه‌های مستقر باشد.

وی اظهار داشت: متوسط حضور اورژانس پیش بیمارستانی در جاده‌ها کمتر از ۲۰ دقیقه و در داخل شهر هشت دقیقه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ۵۷ پایگاه امدادی در استان مرکزی فعال است که  خدمات ۲۰ پایگاه در محدوده شهرها است و ۳۷ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و چهار موتورآمبولانس نیز در این حوزه فعالیت دارند.

وی عنوان داشت: ۲۸۰ نیرو شامل کاردانی، کارشناسی و پنج پزشک با مجموعه اورژانس استان همکاری دارند.

در پایان این جلسه از نیروهای شاغل در مدیریت اورژانس ۱۱۵ اراک تجلیل و از پایگاه های سطح شهر اراک بازدید شد.

گفتنی است استاندار مرکزی و سایر مسئولین به مناسبت سالگرد تاسیس اورژانس 115، با خانواده شهید «احمدعلی غفوری» که سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت به شهادت رسیده بود، ملاقات کردند.

کلید واژه ها: سالگرد تاسیس اورژانس 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی استاندار مرکزی سید علی آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان


( ۲ )

نظر شما :