پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

۰۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۴ کد : ۵۸۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۴۷
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را به تمامی اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام  به شرح  ذیل می باشد:

 

بسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم

 

مهرماه، فرصت نوسازی و بهسازی در آرمانها و تحقق نوگرایی در اندیشه ها می باشد و "مهر" نماد روشنی از بازنگری در ساختارها و تلاش دوباره در رسیدن به پویائی و آغاز تولدی نوین در ساختار آموزش و پژوهش است و شروع ماه مهر، یعنی بهتر زیستن، بهتر نگریستن و بهتر از همه ی دیروزها، باسرسبزی و طراوت در تلاش بودن در راه کسب علم و دانش همراه با کسب اخلاق و مهارت.

جا دارد حضور دوباره شما دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک را به دانشگاه‌ و سنگر علم اندوزی گرامی داشته و به دانشجویان جدید نیز، خیرمقدم عرض می نماییم و بگوییم، ماه مهر، ماه بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی بار دیگر از راه رسید و با افتخار آغوش خود را برای علم اندوزان دانشگاه علوم پزشکی اراک و آینده سازان این مرز و بوم گشوده است.

بی شک رعایت اخلاق حرفه ای در پزشکی و رشته های حوزه سلامت، اصلی اجتناب ناپذیر خواهد بود و نهادینه شدن اصول و موازین این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و...  با ایثار و عشق به بیماران و مردم خدمت رسانی می کنند و حرفه پزشکی حرفه ای الهی و مردمی است که با مخاطرات و سختی های شغلی متعددی مواجه است و شاغلان این صنف با انجام رفتارها و اخلاق پزشکی صحیح حوزه سلامت را ارتقا می دهند.

در رشته ها و حرفه های حوزه سلامت، اصل بر منافع بیمار است و نباید اجازه دهیم منفعت بیمار در معرض خطر قرار بگیرد و ما وظیفه داریم تا سیره عملی اخلاق پزشکی و اخلاق مداری را برای دانشجویان ارائه نماییم و خود نیز الگویی تمام عیار برای دانشجویانی باشیم که آینده این مرز و بوم بر دستان پر توان آنها خواهد بود و این امر به تحولی زیربنایی و فرهنگی در جامعه نیاز دارد.

امید است این سال تحصیلی که با حضور پُرنشاط و پُر از انگیزه بیش از ۳۹۶۰ دانشجو که ۸۳۰ نفر از این عزیزان از دانشجویان جدیدالورود می باشند و در ۵۳ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور  ۲۷۰ نفر از اساتید و اعضاء هیئت علمی آغاز شده است، با موفقیت ها و پیشرفت های علمی فراوان سپری شود.

اینجانب ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبریک مجدد سال تحصیلی جدید، از خداوند بزرگ می خواهیم، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله عالی) مزین شده با نام " رونق تولید" برای جامعه دانشگاهی ما، سالی قرین با موفقیت های چشمگیر در تمامی عرصه های مختلف علمی و فرهنگی باشد.

 

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

یکم مهر ماه ۱۳۹۸ / سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹

کلید واژه ها: پیام بازگشایی دانشگاه ها رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان


( ۲ )

نظر شما :