برگزاری اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۲ کد : ۵۸۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۴۹
اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی با حضور سردار نصرالله فتحیان رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، سید علی آقازاده استاندار مرکزی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله، دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و دیگر مسئولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در محل سالن آمفی تئاتر شهدای دانشجو دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.
برگزاری اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در این اجلاسیه، گفت: اقدامات انقلابی و مجاهدانه کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی است.
سردار نصرالله فتحیان افزود: انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش و حضور مجاهدانه و انقلابی رزمندگان اسلام و جوانان در صحنه های مختلف علمی به یکی از قدرت های منطقه و جهان تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: ایران اسلامی با برخورداری از ظرفیت های معدنی بسیار از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می رود و می توان با انجام کار انقلابی و جهادی و واگذاری فعالیت های اقتصادی به مردم و جوانان زمینه رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرد.
رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: دشمنان اسلام و قرآن در ابتدای جنگ به دلیل عدم شناخت و درک ظرفیت های ملت ایران، شیعه و قدرت امام راحل(ره) اعلام کردند در کوتاهترین زمان به تهران خواهند رسید.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با قدرت الهی جنگ وسیع دشمنان علیه کشور را کوچک کرد و با کمک مردم و رزمندگان اسلام در برابر تمامی قدرت های غرب و شرق ایستاد و جنگ را به پیروزی رساند.
سردار فتحیان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ابتدای جنگ در حوزه پزشکی نیز بسیار ضعیف بود و بخش عمده پزشکان کشور را پزشکان خارجی تشکیل می دادند.
وی گفت: رزمندگان اسلام با پیروی از فرمایشات امام راحل(ره) و بهره گیری از حداقل ها در برابر دشمنان ایستادگی کردند و تا پایان جنگ ارتش جدیدی راه اندازی کردند.
رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های بسیج به سپاه قدرتمندی برای کشور تبدیل شده است.
وی تخلیه مجروح را از جمله شاخصه های بهداری رزمی دانست و اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با راه اندازی یگان تخلیه، سرعت تخلیه مجروح را کاهش دادند که این مهم در جهان بی نظیر است.
سردار فتحیان با یادآوری ایجاد بیمارستان های صحرایی توسط رزمندگان اسلام با بهره گیری از ظرفیت های داخلی در مناطق جنگی کشور، بیان کرد: حدود یک میلیون نفر در دوران دفاع مقدس مجروح شدند و ۱۰۰ هزار عمل جراحی حیاتی در این بیمارستان ها انجام شد.
وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های داخلی و موفقیت رزمندگان در حوزه های مختلف نتیجه باوری بود که امام راحل (ره) در بین جوانان ایجاد کرده بودند.
رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) جوانان را باور داشتند و جوانان نیز به امام خمینی(ره) ایمان داشتند.
وی گفت: رزمندگان اسلام در ۲ تا سه سال پس از پیروزی دفاع مقدس با تشکیل اتاق های فکر نقاط ضعف و قوت جنگ تحمیلی را احصا کرده و با تهیه طرح و انجام فعالیت های مجاهدانه امروز کشور را به نقطه ای رساندند که دشمنان جرات نزدیکی به مرزهای کشور را ندارند.
سردار فتحیان توسعه علمی کشور را از دیگر اقدامات مهم کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پس از پیروزی جنگ تحمیلی علیه کشور پرچم توسعه علمی را به دست گرفتند و اکنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علمی جزو ۱۰ تا ۲۰ کشور جهان است.
وی افزود: اکنون به برکت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در زمینه تربیت نیروهای متخصص پزشکی خودکفا شده و ۸۰ درصد نیروهای متخصص در استان های محل سکونت تربیت می شوند.
رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در پایان گفت: ۵۵ هزار نفر از استان مرکزی در جنگ تحمیلی دشمنان علیه کشور حضور داشته اند و این استان شهیدان بسیاری را برای دفاع از اسلام و قرآن اهدا کرده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این اجلاسیه گفت: خدمات جامعه بهداری و رزم به رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس چشمگیر بود.
سردار محسن کریمی افزود: یکی از نگرانی های اصلی فرماندهان در دفاع مقدس، سلامت رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی بود که با نگاه عمیق فرماندهان تا حد امکان برای سلامت رزمندگان تدابیر لازم اندیشیده می شد.
وی اظهار داشت: جامعه بهداری و رزم در دفاع مقدس صادقانه و دلسوزانه به مردم خدمت می کردند و امروز پیشکسوتان باید الگوی نسل جدید باشند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: اجلاسیه پیشکسوتان با محوریت بازخوانی خاطرات بهداری و رزم برپا شده است، چرا که بازخوانی ناگفته های سالهای مقاومت سبب می شود تفکرات راهگشا به نسل جدید منتقل شود.
وی با بیان اینکه استان مرکزی ۸۳ شهید در بهداری و رزم تقدیم انقلاب کرده، اضافه کرد: به جهت تبیین خدمات ارزنده و برجسته این شهدا اجلاسیه بهداری و رزم نیز در نظر گرفته شد.
سردار کریمی در پایان گفت: اجلاسیه بهداری و رزم یازدهمین اجلاسیه در ذیل کنگره شهدای استان است که ۴ مهر ماه اجلاسیه مهندسی رزم در فرهنگسرای شهر نیز برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در ادامه این اجلاسیه، گفت: اجلاسیه جامعه پزشکی فرصتی مناسب شد برای برگزاری ده ها برنامه فرهنگی و پیش اجلاسیه و زمینه خوبی برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه پزشکی ایجاد کرده است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: اجلاسیه جامعه بهداری و رزم یازدهمین اجلاسیه است که در راستای برگزاری کنگره شهدای استان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: به برکت برگزاری این اجلاسیه اطلاعات و آمار دقیق ۸۳ شهید جامعه بهداری و رزم استان مرکزی احصاء شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هدف از برگزاری اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزم را انتقال پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جدید و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای جامعه پزشکی دانست و بیان کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت مهمی است.
وی عنوان کرد: امروز انتقال پیام پیشکسوتان به نسل جوان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا نسل جدید بتوانند از آن روحیات استفاده کنند و آنها را به عنوان الگوی خود قرار دهند.
دکتر جمالیان ادامه داد: اجلاسیه جامعه بهداری را محدود به چند جلسه نمی کنیم، بلکه با این رویداد می خواهیم به طور مستمر به فرهنگ ایثار و شهادت و شهدا بپردازیم و این موضوع در دستور کار برنامه های فرهنگی در طول ترم قرار گرفته است.
وی گفت: برگزاری ده ها مسابقات ورزشی در مراکز درمانی و ساخت ماکت بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا(س) در دفاع مقدس به برکت این اجلاسیه انجام شده است و بیش از پنج پیش اجلاسیه نیز با حضور رزمندگان بهداری و رزم نیز انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه های محرومیت زدایی با حضور پزشکان در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار از دیگر برنامه ها است که در راستای اجلاسیه انجام شده است، افزود: هم اکنون بیش از ده ها گروه ۵ نفره در حال خدمت رسانی در حوزه های بهداشت و درمان در مناطق محروم هستند.
دکار جمالیان در پایان یادآور شد: احداث یادمان شهدا در محل سخنرانی مقام معظم رهبری در مقابل درمانگاه ثارالله اراک و نامگذاری مراکز درمانی و بهداشتی به نام شهدای جامعه پزشکی از دیگر برنامه ها در راستای اجلاسیه جامعه پزشکی است.

گفتنی است تشییع نمادین شهید گمنام و رونمایی تمبر اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی و بهداری رزمی استان مرکزی از دیگر برنامه های جنبی این آیین بود.

کلید واژه ها: اجلاسیه جامعه پزشکی و بهداری رزم سردار نصرالله فتحیان رییس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۱ )

نظر شما :