انجام غربالگری اولیه برای تشخیص سرطان سینه به صورت رایگان

۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۶۳۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۵۲
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: غربالگری اولیه برای تشخیص سرطان سینه در تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در شهر و روستا به صورت رایگان انجام می شود.
انجام غربالگری اولیه برای تشخیص سرطان سینه به صورت رایگان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد نظری در همایش اطلاع رسانی در خصوص سرطان سینه، افزود: 9 مهرماه تا 9 آبان ماه به عنوان ماه اطلاع رسانی در مورد سرطان سینه نامگذاری شده است که مرکز بهداشت استان مرکزی در خصوص آگاه سازی جمعیت زنان نسبت به شیوع این سرطان و قابل درمان بودن آن برنامه ای در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: میانگین کشوری مبتلایان به سرطان سینه 33 و نیم مورد در هر 100 هزار نفر است در صورتی که در استان مرکزی 31 و نیم مورد در هر 100 هزار نفر است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی اظهار داشت: با غربالگری، تشخیص زود هنگام و تحت درمان قرار گرفتن می توان این سرطان را درمان و یا کنترل کرد.

وی عنوان داشت: غربالگری اولیه سرطان سینه در تمامی مراکز جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در شهر و روستا به صورت رایگان انجام می شود.

دکتر نظری در پایان گفت: براساس آمارها در استان مرکزی شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان معده، پوست، ریه، مثانه و پروستات و در بین زنان سرطان سینه، کولورکتال، معده، سرطان با محل اولیه نامشخص و پوست است.

کلید واژه ها: رییس مرکز بهداشت استان مرکزی دکتر جواد نظری سرطان سینه


( ۵ )

نظر شما :