معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

بیماران هیچگونه نگرانی بابت تامین انسولین قلمی مورد نیاز خود نداشته باشند/ تمامی داروخانه های استان مورد بازدید قرار گرفته اند

۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۴ کد : ۶۵۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۴۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در رابطه با وضعیت انسولین در داروخانه های استان مرکزی گفت: این اطمینان را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که از لحاظ کمبود دارو به خصوص انسولین جای نگرانی جدی وجود ندارد و با کمبود مواجه نیستیم و ذخیره مناسبی دارویی در استان وجود دارد.
بیماران هیچگونه نگرانی بابت تامین انسولین قلمی مورد نیاز خود نداشته باشند/ تمامی داروخانه های استان مورد بازدید قرار گرفته اند

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: هیچگونه نگرانی برای تامین انسولین قلمی وجود ندارد و این دارو به وفور توسط شرکت مسئول، تامین و در انبارها و گمرک موجود است که متناسب با نیاز توزیع خواهد شد و بنابراین بیماران می توانند به راحتی داروهای خود را دریافت و مصرف کنند و اگر به مشکلی در این رابطه برخود نمودند بلافاصله به این معاونت اطلاع رسانی نمایند.

وی اظهار داشت: سهمیه انسولین استان مرکزی 1.5 درصد می باشد که با توجه به مکاتباتی که با سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته این مقدار به ۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: تا به امروز کمبودی در مورد انسولین در استان وجود نداشته است و به عدالت در تمامی داروخانه ها انسولین های قلمی توزیع شده است و از مورخ ۲۶ آبان این انسولین ها در داروخانه های منتخب که نام آنها اعلام خواهد شد به میزان مصرف سرانه استانی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش های واصله و به منظور بررسی موجودی انسولین های قلمی در داروخانه های استان، تیمی متشکل از کارشناسان و پرسنل این معاونت، تمامی داروخانه های سطح اراک و استان را مورد بازرسی قرار دادند که خوشبختانه هیچ مورد کمبودی انسولین های قلمی در هیچ یک از داروخانه ها مشاهده نشد.

دکتر علیمرادیان گفت: طبق مکاتباتی که با پزشکان فعال در سطح استان صورت گرفته است، از آنان خواسته شده تا حد امکان و به منظور حمایت از تولید داخلی به منظور ادامه روند درمان بیماران دیابتیک از انسولین های ویالی تولید داخل استفاده گردد.

وی افزود: افرادی که مبتلا به دیابت هستند و برای مراقبت و کنترل دیابت نیاز به انسولین دارند در صورتیکه دچار مشکل دسترسی به انسولین شدند می‌توانند در وقت اداری با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و مشکل خود را اعلام نمایند و در صورتیکه قادر به تماس با سامانه ۱۹۰ نشوند می توانند به شماره 09183689786 پیامک ارسال نمایند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان به فعالیت ۲۳ داروخانه منتخب در استان در راستای عرضه بهتر و سریعتر خدمات دارویی به بیماران اشاره کرد و افزود:۱۶ داروخانه در سطح اراک و در هر شهرستان نیز یک داروخانه آماده عرضه داروهای کمیاب در استان مرکزی می باشند.

لازم به ذکر است داروخانه ها دکتر احدزاده، مهر، کوثر، دکتر اسماعیلی(شبانه روزی)، دکتر محمدی، تخت جمشید، بوعلی سینا، دکتر اکبری، دکتر معصومی، درمان، دکتر فردیار، دکتر قاسمی (شبانه‌روزی)، آذربانی (شبانه‌روزی)، دکتر عظیمی، دکتر قشقایی و مرکز فوریت های هلال احمر در شهر اراک و داروخانه های دکتر سعدین پور(آشتیان)، صحت(کمیجان)، آریانا(خنداب)، سیدالشهدا(تفرش)، دکتر امامی(شازند)، دکتر شاهرخی (محلات) و کیمیا (دلیجان) آماده ارایه خدمات دارویی به بیماران می باشند.

کلید واژه ها: انسولین قلمی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر عباس علیمرادیان


( ۱۶ )

نظر شما :