رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مصداق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه می باشد / توجه بیشتر به اهمیت معنویت در بخش سلامت

۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۶ کد : ۶۹۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۵۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه را به تمامی دانشگاهیان، روحانیون، دانشجویان، اعضاء هیئت علمی و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک گفت.
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مصداق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه می باشد / توجه بیشتر به اهمیت معنویت در بخش سلامت

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، متن کامل پیام به این شرح است:

 

بسمه تعالی

فرا رسیدن بیست و هفتم آذر ماه، سالروز شهادت و عروج ملکوتی شهید بزرگوار آیت ا… دکترمفتح پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داریم و بر ما پوشیده نیست که دانشگاهی می‌تواند در پرورش نسل آینده ساز کشور سربلند باشد که در کنار علم و دانش جوانان به احیا و حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی انقلاب نیز بپردازد و پیوند دو نهاد معرفت آفرین و دانش افروز می‌تواند مسیر سعادت و بالندگی ایران عزیزمان را هموار سازد.

بی شک وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در احیا و تقویت ارزش‌های اسلامی و دینی در کنار علم، دانش و اندیشه و خودباوری و پرورش انسان‌هایی متعهد که در نتیجه تعامل مستمر و تداوم همکاری‌های اندیشمندان و متخصصان حوزه و دانشگاه محقق می‌شود.

ما امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت حوزه و دانشگاه نیازمندیم، پیوند این دو، مسیر سعادت و بالندگی ایران عزیزمان را هموار می‌سازد و با توجه به اهمیت معنویت در سلامت، حضور روحانیت در بخش درمان و در بیمارستانهای استان می تواند سبب آرامش بیماران و کادر درمان گردد.

در دانشگاه های علوم پزشکی، علاوه بر تحصیل و دانش، دانشجویان در راستای نجات جان انسانها و ارتقاء سطح بهداشت و درمان جامعه علم اندوزی می نمایند، به همین منظور تعامل روحانیت و دانشجویان می بایست بیشتر باشد.

خوشبختانه وجود نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به خصوص در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی مصداق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه می باشد و حضور حجت الاسلام والمسلمین حسنوند و همکاران نهاد در دانشگاه مصداق واقعی اتحاد، همدلی، برادری، دلسوزی و همکاری می باشد.

اینجانب در پایان  مجدداً فرا رسیدن روز  "وحدت حوزه و دانشگاه" را گرامی می دارم و از قشر فرهیخته دانشگاه، اساتید و دانشجویان پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و روحانیون معزز درخواست دارم که با درک متقابل از جایگاه رفیع علمی یکدیگر، روز به روز با همگرایی بیشتر، در مسیر پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر کشور عزیزمان گام بردارند.

 

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

بیست و هفتم آذر ۹۸

کلید واژه ها: وحدت حوزه و دانشگاه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان


نظر شما :