افتتاح نخستین مدرسه بیمارستان استان مرکزی در بیمارستان امیرکبیر اراک

۰۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۱ کد : ۷۰۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۶۴
آیین افتتاح مدرسه حامی‌یار بیمارستان امیرکبیر اراک با حضور سید علی آقازاده استاندار مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی و جمعی دیگر از مسئولین استان مرکزی برگزار شد.
افتتاح نخستین مدرسه بیمارستان استان مرکزی در بیمارستان امیرکبیر اراک

به گزارش وب دا مرکزی، استاندار مرکزی در آیین افتتاح این مدرسه بیمارستان، گفت: کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت‌درمان نظیر سرطان، آلام بزرگی دارند و حمایت درمانی و عاطفی آنان تکلیف مهم همه اقشار به‌ویژه مسوولان است.

سید علی آقازاده افزود: حمایت خیران استان مرکزی از کودکان مبتلا به سرطان در کشور سرآمد است و این حمایت‌ها باید در سطوح مسوولان و مردم روز به روز بیشتر شود.

وی بیان کرد: خیران استان مرکزی در بخش‌های مختلف و گره‌گشایی از مشکلات بیماران و حوزه سلامت گام‌های بلندی برداشته‌اند و اجر و پاداش  آنان نزد خداوند بزرگ است.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۲۴۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال مبتلا به سرطان در این استان پرونده درمانی و حمایتی دارند و تمامی تلاش استان برای کمک به آنان و خانواده‌هایشان به کار گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: اعلام آمادگی ۲۲۰ معلم داوطلب برای آموزش کودکان سرطانی اقدام ارزشمند فرهنگی است و این قشر اندوخته‌های علمی خود را در یک حرکت خیر به بیماران ارایه می‌دهند.

آقازاده، عنوان کرد: مدرسه حامی‌یار با مشارکت مردم و خیران در بیمارستان امیرکبیر اراک ایجاد شده و  زمین مورد نیاز برای توسعه این مرکز آموزشی در اختیار موسسه قرار می‌گیرد.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: در این استان هیچ فعالیت خیری بدون نتیجه نبوده و گام‌های خیران در استان مرکزی هر روز بلندتر می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: اهمیت و ارزش رسیدگی به وضعیت روحی بیماران سرطانی از درمان آنان کمتر نیست و به این بخش باید توجه ویژه شود.

دکتر علی اکبر کریمی افزود: خیّران تاکنون خدمات شایسته و ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف جامعه داشته‌اند و نباید از ظرفیت این قشر غافل شد.

وی اظهار داشت: دولت با امکانات محدودی که دارد نمی‌تواند پاسخگوی همه مسایل باشد و باید از ظرفیت خیّران بیش از پیش بهره‌گیری شود.

دکتر کریمی در پایان بیان کرد: هزینه‌ پیشگیری از بیماری‌ها نوعی سرمایه سلامت محسوب می‌شود و نیاز است به این بخش نیز توجه ویژه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: مسایل روحی بیماران سرطانی در مراحل و اقدامات درمان اثرگذار است  و در سال‌های اخیر موسسه حامی یار استان مرکزی نگاه ویژه‌ای در راستای بهبود روحیه بیماران سرطانی داشته است.

دکتر سید محمد جمالیان ضمن اشاره به اینکه بهبود روحیه بیماران در کیفیت بخشی و تسریع آثار درمانی نقش محوری دارد، افزود: یکی از مشکلات مهم کودکان مبتلا به سرطان در روند درمان، دور ماندن از محیط آموزشی است که موسسه خیریه حامی‌یار در اقدامی ارزشمند با ایجاد مدرسه  در محیط بیمارستان  گام ارزشمندی را در این زمینه برداشته است.

وی بیان کرد: شمار محدودی مدرسه بیمارستانی تاکنون در کشور ایجاد شده، اما کیفیت و شکلی که در مدرسه کودکان سرطانی اراک ایجاد شده در کشور کم نظیر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: کتابخانه‌ای که در این مدرسه ایجاد شده بزرگ نیست، اما جوابگوی نیازهای فعلی است و در طرح توسعه فضای کیفی‌تری ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد:  ارایه خدمات آموزشی در مدرسه بیمارستان حامی‌یار تنها برای کودکان بستری شده نیست و کودکان مبتلا به سرطان که از بیمارستان ترخیص شده باشند نیز برای جبران عقب‌افتادگی‌ تحصیلی می‌توانند از امکانات و خدمات آن بهره ببرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان افزود: کودکان سرمایه‌های کشور هستند و همه تلاش‌ها برای درمان کودکان مبتلا به سرطان صورت گرفته است.

کلید واژه ها: مدرسه بیمارستان حامی یار مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک استاندار مرکزی سید علی آقازاده نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دکتر علی اکبر کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان


( ۶ )

نظر شما :