هفتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت

انقلاب اسلامی از خودکفایی، پویایی و اسلامیت نمره قبولی دارد

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۸ کد : ۷۵۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۸۰
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در کارنامه ۴۱ ساله خود مسیر خودکفایی، پویایی و اسلامیت را به خوبی گذرانده است و از آن‌ها نمره قبولی دارد.
انقلاب اسلامی از خودکفایی، پویایی و اسلامیت نمره قبولی دارد

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در دومین روز از هفتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور که در سالن شهدای دانشجو مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی اراک جریان داشت، افزود: جمهوری اسلامی ایران قادر است قله‌های موفقیت و پیشرفت را در حوزه‌های مختلف با قدرت بیشتری بپیماید.

وی بیان کرد: تمسک به قرآن نقش موثری در کسب موفقیت‌های بزرگ این مرز و بوم داشته و این مهم در امور مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: همایش‌های قرآن و عترت در کشور فرصتی برای تعمق در مفاهیم کتاب وحی است و علاوه بر آن باید فعالیت‌ها بر تشکیل نهضت تفسیر بیش از پیش متمرکز شود.

وی عنوان داشت: قرآن، قدرت لایتناهی دارد و در همه حال پیروز است و می‌توان با استنباط از آیات قرآن مشکلات را حل کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی، از دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی قرآن، عترت و سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک تقدیر کرد و گفت: در این همایش‌ها باید دانشجویان حضور پررنگ داشته باشند، چرا که این قشر در آینده کشور اثربخشی بالایی دارند.

وی افزود: پیام‌های قرآنی دردهای جامعه و افراد گرفتار را رفع می‌کند  و اگر جامعه پزشکی به این مهم توجه کند به طور قطع تحول بزرگی در حوزه قرآن روی می‌دهد.

حجت الاسلام قرائتی در پایان تصریح کرد: نشست‌های قرآنی باید خودجوش باشد و آموزش و پرورش باید در حوزه قرآن جدی‌تر از قبل وارد عمل شد.

دبیر اجرایی هفتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور نیز بر بهره مندی از احادیث و فرامین قرآنی به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه تاکید کرد.

دکتر سید محمد جمالیان گفت: قرآن، کتاب هدایت، سلامت و سعادت انسان ها است و بهره گیری از احادیث و فرامین این کتاب نورانی در جامعه امری ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: استفاده از آیات نورانی قرآن کریم در ارتقاء سطح سلامت جامعه در بخش های مختلف روحی، روانی و اجتماعی  بسیار موثر است چرا که قرآن برای همه این موارد برنامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم ریل گذاری بکنیم سیاست های کلان خودمان را بر اساس آموزه های قرآن کریم و احادیث این کتاب نورانی و گام های مثبتی در راستای توسعه جامعه برداریم.

دکتر جمالیان، عمل به دستورات قرآن کریم را تنها راه نجات بشر در دنیا و آخرت دانست و خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر قرآن و عترت باید در بخش های مختلف جامعه به ویژه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان بهره‌گیری از مسایل معنوی را یکی از اصول مهم در پیگیری امور درمانی دانست و بیان کرد: قرآن کریم برای همه بخش های زندگی انسان راهکارهای موثری را ارایه داده است که توجه به آنها سلامت و سعادت را برای انسان به دنبال دارد.

کلید واژه ها: هفتمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :