هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است

۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۰ کد : ۷۵۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص ویروس کرونا گفت: در سال ۲۰۰۲ نوعی از کرونا ویروس با اسم سارس شیوع پیدا کرد و در سال ۲۰۱۲ نوعی دیگر با اسم مرس را داشته ایم که میزان مرگ و میر آنها بین ۱۰ تا ۳۵ درصد بوده است در حالی که میزان مرگ و میر کرونا ویروس جدید فقط ۲ درصد می باشد.
هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند، حتما می بایست مراقبت های بیشتری نمایند.

وی اظهار داشت: تا به حال هیچ موردی از ابتلا کودکان زیر 8 سال وجود نداشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: پیش بینی های لازم در صورت ورود احتمالی این ویروس به کشور را انجام داده ایم؛ بخش های ایزوله را خالی نگه داشته ایم و تخت های بستری به اندازه کافی موجود می باشد.

وی عنوان داشت: به مردم این اطمینان را می دهیم که خیالشان راحت باشد و به خدمتگذاران خود در وزارت بهداشت اطمینان کامل داشته باشند.

دکتر جمالیان ادامه داد: این ویروس از طریق دست دادن و روبوسی کردن و انتقال از طریق ذرات آغشته به خلط و ترشحات انتشار پیدا می کند.

وی ابراز داشت: از مردم خواهش می کنیم در این مدت فرهنگ دست دادن و روبوسی را کمتر انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی و کشور گزارش نشده و شایعه ورود این بیماری به استان مرکزی تکذیب می‌شود.

وی افزود: این شایعه در فضای مجازی مطرح شده، ولی تاکنون هیچ موردی از مبتلا به ویروس کرونا نه در اراک، بلکه در استان مرکزی و کشور گزارش نشده است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: از مردم درخواست می‌شود به شایعات برخی اخبار کانال‌های فضای مجازی در رابطه با ثبت ابتلا به ویروس کرونا در اراک یا استان مرکزی توجه نکنند.

وی بیان کرد: چنانچه فردی مشکوک به ابتلا به این ویروس در کشور باشد، بلافاصله فرد بستری و ایزوله شده و از او آزمایشات لازم گرفته می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان عنوان داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال آماده باش و نظارت دقیق برای شناسایی افراد احتمالی مبتلا به این ویروس هستند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان ویروس کرونا


نظر شما :