مردم برای حفظ سلامتی از حضور در اماکن پرتردد جداً خودداری کنند/هدف از تعطیلی کنترل انتشار ویروس است

۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۹ کد : ۷۷۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان مرکزی نسبت به روز گذشته افزایش نداشته است.
مردم برای حفظ سلامتی از حضور در اماکن پرتردد جداً خودداری کنند/هدف از تعطیلی کنترل انتشار ویروس است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست پدافند زیستی استان مرکزی، افزود: آزمایش ۱۹ مورد فرد مشکوک به ویروس کرونا در استان که روز گذشته انجام گرفت، منفی تشخیص داده شد.

وی اظهار داشت: هدف از تعطیلی، کنترل انتشار ویروس است و مردم از حضور در بازار و مراکز خرید به طور جد خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود از حضور در اماکن پرتردد جداً خودداری کنند و فقط برای خرید اقلام ضروری از منزل خارج شوند.

وی با تاکید بر مصوبه پدافند زیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به سفره خانه های عرضه کنننده قلیان، تذکر داده شده است که از عرضه قلیان خودداری کنند، در غیر این‌صورت از طریق دستگاه قضا با آنان برخورد می‌شود.

دکتر جمالیان ادامه داد: مادران باردار و بیماران مزمن که کارمند ادارات هستند و به عنوان افراد پرخطر بشمار می‌روند با تایید پزشک و تشخیص رییس اداره می‌توانند از فرصت دورکاری استفاده کنند.

وی گفت: مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک به عنوان بیمارستان معین برای بستری بیماران احتمالی کرونا در استان مرکزی معین شده که امروز راه اندازی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مردم در صورت داشتن بیماری تنفسی می‌توانند علاوه بر مراجعه به کلینیک های خصوصی به بیمارستان خوانساری نیز مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: یک داروخانه بخش خصوصی در یک اقدام مطلوب، شروع به توزیع رایگان ماسک در استان مرکزی کرده است.

دکتر جمالیان در پایان بیان کرد: برنامه‌ای برای توزیع مناسب ماسک و مواد ضدعفونی در استان پیش بینی شده است و اداراتی که مراجعه بیشتری دارند می توانند مواد ضدعفونی خود را با دریافت حواله از معاونت غذا و دارو استان تهیه کنند.

کلید واژه ها: ویروس کرونا دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :