معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

هچگونه کمبود انسولین در استان مرکزی وجود ندارد

۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۰ کد : ۸۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۷۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انواع ویال های انسولین تولید داخل به اندازه کافی در داروخانه ها و شرکتهای پخش دارو موجود بوده و در حال حاضر هیچگونه کمبودی در این زمینه نیست.
هچگونه کمبود انسولین در استان مرکزی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، دکتر مصطفی دلاور افزود: تنها برخی از انواع وارداتی انسولین قلمی که مدت کوتاهی است وارد بازار داروئی کشور شده بدلیل برخی مشکلات با کمبود مواجه شده است، لیکن تعداد زیادی از داروخانه های شبانه روزی این نوع انسولین را هم در حال حاضر عرضه می کنند.

وی اظهار داشت: نوع قلمی داروی انسولین با ویال آن طبق نظر پزشک معالج قابل جایگزینی می باشد و درمان بیماران دیابتی با توجه به عرضه کافی ویال های انسولین با مشکلی مواجهه نخواهد شد و بیماران عزیز هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک کمبودهای دارویی سطح استان را روزانه رصد نموده و ضمن مدیریت توزیع دارو، مراتب را به سازمان غذا و دارو منعکس می نماید.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده انشا ا.. در آینده ای نزدیک مشکل برخی داروهایی که به صورت مقطعی دچار کمبود شده اند نیز رفع خواهد شد.

دکتر دلاور در پایان اظهار داشت: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف دارویی می توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفته و موضوع را اعلام نمایند.

کلید واژه ها: انسولین انسولین قلمی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر مصطفی دلاور


نظر شما :