شروع طرح نظارتی ویژه گام دوم قطع زنجیره انتقال کرونا در استان مرکزی

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۸ کد : ۸۷۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۶۳
طرح نظارتی ویژه گام دوم قطع زنجیره انتقال کرونا با حضور مسئولان در استان مرکزی شروع شد.
شروع طرح نظارتی ویژه گام دوم قطع زنجیره انتقال کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این آیین، گفت: بین اقتصاد و جان مردم، مسلما جان مردم در اولویت انتخاب مسئولان است.
بهروز اکرمی افزود: در این میان کار اصناف در رعایت موازین بهداشتی بسیار حساس است.
وی ضمن تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان، اظهار داشت: انصافا کادر بهداشت و درمان در استان مرکزی خوش درخشیدند و هم استانی های گرامی قدردان زحمات و فداکاری این ایثارگران پرتلاش هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: جهان، کشور و همچنین استان، همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با این ویروس است و نباید گمان شود با گذشت زمان و البته کند شدن روند این بیماری و تحت کنترل درآمدن و ثبات تعداد مبتلایان، از خطر این ویروس کاسته شده، بلکه باید گفت همچنان در وضعیت بحرانی هستیم.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر این باور (عادی شدن برای مردم) در جامعه رواج پیدا کند، متاسفانه باید گفت در روزهای آتی رفتار افراد جامعه تغییر خواهد کرد آنچنان که در روزهای اخیر این رفتار مشکلاتی را برای استان رقم زد.
اکرمی در اولین قدم برای رعایت پروتکل های ابلاغی جهت مبارزه با این ویروس، مسئولان و مدیران استانی را به رعایت و انجام صحیح در حوزه فعالیت دعوت کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان مرکزی و قرارگاه پدافند زیستی، تصمیمات شجاعانه ای گرفته شده و همین تصمیمات دلیل بهبودی وضعیت استان در روزهای گذشته بوده، اما برای حفظ جان و سلامتی مردم استان، این تصمیمات در صورت نیاز سختگیرانه تر هم خواهد شد.
معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای کنترل اوضاع، باید توصیه ها و هشدارهای بسیار جدی تری به مردم گفته و مردم نیز آنها را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم به یاری خداوند متعال از این شرایط سخت عبور نماییم، افزود: در استان مرکزی، اولین جلسه مقابله با این ویروس و به درخواست دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در تاریخ ۶ بهمن سال گذشته و قبل از درگیری استان به کرونا برگزار و تاکنون هم ادامه دارد و تصمیمات ارزشمندی گرفته و اجرا می شود که کافی نیست و تا نابودی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.
اکرمی بیان کرد: زمانیکه حتی یک نفر به این ویروس مبتلا نشود، می توان شرایط را عادی خواند، اما تا آن موقع ناچاریم شرایط سختی را پشت سر بگذاریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان خطاب به بازرسان صنوف تاکید کرد: با متخلفان به شدت برخورد کنند و در خصوص سلامت مردم با هیچ کس تعارف نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در ادامه این آیین گفت: تحقیقات اساتید اپیدمیولوژی در جهان نشان میدهد، ویروس کرونا تا ۲ یا ۳ سال آینده در کنار انسان ها وجود دارد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: بعد از شیوع این ویروس  زندگی مردم دست خوش تغییرات زیادی شده است.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات در مورد کووید۱۹ در جهان هر روز در حال تغییر است، اظهار داشت: اساتید ویروس شناسی پیش بینی کرده اند ۲ الی ۳ سال با این ویروس زندگی کنیم، پس این فکر که تا دو یا سه ماه آینده این ویروس ریشه کن شود، فکر غلطی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اقدامات امروز نظیر اجرای  فاصله گذاری هوشمند، سنگ بنای فرهنگ سازی مردم در مراودات اجتماعی شان در آینده خواهد شد، چراکه سبک زندگی و خرید و فروش ها از سنتی به مدرن و اینترنتی تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به احتمال شروع یک اپیدمی مجدد این ویروس در پاییز امسال، بیان کرد: باید این موضوع که زندگی مسالمت آمیزی با کووید۱۹ داشته باشیم را آرام آرام به مردم بگوییم، چرا که راه طولانی در پیش خواهیم داشت. 
دکتر جمالیان در ادامه از استاندار مرکزی  و سرکشی ایشان از تمام شهرستان های استان از روزهای نخست درگیری با این بیماری تشکر کرد و گفت: با مشاهده انرژی بالای مهندس آقازاده و البته سایر مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین کمک سازمان های مردم نهاد، انرژی کادر درمانی نیز بالا می رود.
وی همچنین در ادامه، همکاران مراکز بهداشتی را به سربازان گمنام تشبیه کرد و گفت: فعالیت ۲۴ ساعته این عزیزان و حضور فیزیکی آنان ممکن است کمتر دیده شود، اما مطمئنا فرایند مثبت تحت کنترل درآمدن این ویروس در استان، مدیون اقدمات شبانه روزی تیم های واکنش سریع، بهداشت محیط و سایر عزیزان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، عملکرد سایر حوزه ها به خصوص حوزه  درمان را هم قابل قبول دانست و گفت: با توجه به اینکه ۷۲ درصد بیماران با حال عمومی خوب از مراکز درمانی، مرخص می شوند می توان گفت تعداد ترخیصی های استان مرکزی از میزان کشوری بالاتر است که این مهم جای بسی خوشحالی است.
دکتر جمالیان در پایان از تمام کسانیکه که در جهت کاهش تعداد مبتلایان و مواجه با این ویروس گام برداشتند تشکر کرد و افزود: این همدلی و یکرنگی بسیار خوبی که این روزها در استان شکل گرفته، در تاریخ ثبت خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این آیین از زحمات شبانه روزی و ایثارگونه مدافعان سلامت، تشکر کرد و گفت: در راستای کاهش اثرات این ویروس در جامعه با جدیت و همکاری سایر دستگاه های اجرای مرتبط، طرح نظارتی ویژه گام دوم قطع زنجیره انتقال کرونا را پیش خواهیم برد.
دکتر جواد نظری، همچنین از ریاست دانشگاه هم تشکر کرد و افزود: دکتر جمالیان علیرغم کمبودهایی که وجود دارد، توانسته به خوبی تمام برنامه ها در حوزه های مختلف را مدیریت و هدایت کند.
وی در ادامه از اعضاء پدافند زیستی استان و اقدامات آنان در راستای مصوبات جلسه تشکر کرد و بیان کرد: همدلی و همپوشانی این اقدامات باعث شده در زمینه مقابله با بیماری کووید۱۹، استان مرکزی استانی سربلند و از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شایسته تقدیر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، نقش تیم های واکنش سریع و بهداشت محیط را بسیار مهم و تاثیرگزار دانست و اظهار داشت: بسیاری از این افراد با توجه به اینکه حوزه کاری مرتبطی هم نداشتند، شبانه روز فعالیت های مثبتی را حتی در روزهای تعطیل انجام دادند.

کلید واژه ها: طرح نظارتی ویژه گام دوم قطع زنجیره انتقال کرونا در استان مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بهروز اکرمی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر سید محمد جمالیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک دکتر جواد نظری


( ۳ )

نظر شما :