آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۷ کد : ۸۹۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۲
سومین روز از هفته سلامت با عنوان «آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا» نامگذاری شده بود.
آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا

نقش آموزش در ارتقاء سطح سلامت در جامعه و افزایش سواد سلامت بسیار پر اهمیت می باشد و وجود نیروهای نخبه و متخصص در حوزه پزشکی و سلامت بر اهمیت آموزش در جامعه بسیار تاکید دارد.
اکنون در این روزهایی که درگیر ویروس کرونا هستیم مدافعین سلامتی که در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی مشغول مبارزه با این ویروس هستند، پزشکان، متخصصین و کارشناسانی هستند که در سال های قبل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول تحصیل و علم اندوزی بوده اند.
در حوزه پژوهش نیز اقدامات اساسی و خوبی در بخش سلامت به خصوص در راستای مهار کرونا ویروس انجام شده است و اگر پژوهش‌ها و تحقیقات پژوهشگران جوان و فرهیخته در حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اراک نبود بی شک به راه های جدیدی برای شکست و مقابله با این ویروس نمی رسیدیم، همانطور که میدانید ویروس کرونا بسیار زیرک است و در حال تغییر ماهیت خود می باشد و این نیاز به تحقیقات و پژوهش هایی دارد تا بتوانیم شناخت خود را افزایش دهیم و راههای درمان جدیدی برای آن کشف کنیم.
برخود لازم می دانند که از تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی معاون محترم آموزشی جناب آقای دکتر آشتیانی، اعضاء هیئت علمی دانشگاه، اساتید، مدیران گروه های بالینی و تمامی همکاران محترم حوزه آموزشی دانشگاه قدردانی و تشکر نمایم که زحمات ارزنده این عزیزان راهگشای تیم بهداشت و درمان بهداشت دانشگاه است.
همچنین از جناب آقای دکتر کمالی معاون محترم پژوهشی دانشگاه و همکاران پرتلاش آن حوزه تشکر و قدردانی می نمایم که تمام تلاش خود را می‌کنند تا در پی پیدا کردن راهکاری باشند برای ارتقاء سطح سلامت مردم و راهگشا باشند در راستای مهار ویروس.
انشاءالله که بتوانیم با در کنار هم بودن و داشتن تیمی منسجم و قوی در تمامی حوزه های آموزشی پژوهشی درمانی بهداشتی، غذا و دارو، دانشجویی و تمامی قسمت های مختلف برای کمک به مردم شریف استان مرکزی، با همت و تلاش شبانه روزی خود سلامتی را که حق مسلم هر شهروند می باشد را به این عزیزان تقدیم نماییم

دکتر سید محمد جمالیان 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

کلید واژه ها: هفته سلامت سال ۱۳۹۹


نظر شما :