روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۶ کد : ۹۰۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳۶
پنجمین روز از هفته سلامت با شعار "روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا" نامگذاری شده بود.
روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا

این نشان از نقش ویژه روحانیون در ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد، روحانیونی که همیشه در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند و با استفاده از ظرفیت هایی، از جمله تبلیغات دینی و حضور موثر خود نقش بسزایی در ترغیب مردم به همکاری و همیاری با دست اندرکاران نظام سلامت و خانواده های آسیب دیده از این بیماری دارند.
حضور روحانیت در پیشامد‌ها و بلایای طبیعی و ارائه خدمات اجتماعی، مفید و  دارای اهمیت می باشد، در مسئله مبارزه با کرونا نیز روحانیت پیش‌گام و فعال بودند، زیرا تلاش برای حفظ جان و هدایت مردم از باب امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رعایت بهداشت عمومی را وظیفه‌ای شرعی می دانستند.
در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اقدامات اساسی و رهگشایی را انجام داده است، جناب آقای حجت الاسلام حسنوند و همکارانشان، از آغازین روزهای شیوع بیماری و به صورت روزانه در تمامی بیمارستانهای استان مرکزی حاضر شدند تا عرض خداقوتی داشته باشند به مدافعان سلامت و حضورشان مرهمی باشد برای کاستن خستگی های پرستاران و پزشکان و... در بیمارستانها و قوت قلبی باشد برای بیماران مبتلا به کووید 19.
از صحنه های ماندگاری که بیماری کرونا در استان رقم زد حضور داوطلبانه روحانیون و طلبه های عزیز در بیمارستان های استان بود که در کنار تیم درمانی حضور یافتند تا هر کمکی که از دستشان بر میآید انجام دهند تا هر چه سریعتر این ویروس از میان برداشته شود.
اینجانب بر خود لازم می دانم که از حمایتهای همه جانبه روحانیون معزز در استان مرکزی که همواره در کنار حوزه سلامت استان هستند و کمکی می باشند در راستای اعتلای سطح سلامت جامعه و همچنین از زحمات ارزنده حجت الاسلام والمسلمین حسنوند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه که به صورت شبانه روز و بدون خستگی از هر کمکی که در دستشان بر می آید، دریغ نمی ورزند، تشکر و قددانی نمایم.
باشد که بتوانیم با کمک یکدیگر و با این اتحاد و همدلی که ایجاد شده ویروس کرونا را شکست دهیم و کشور عزیزمان را در رسیدن به شکوفایی هر چه بیشتر یاری نماییم.

دکتر سید محمد جمالیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

کلید واژه ها: هفته سلامت سال ۱۳۹۹


( ۲ )

نظر شما :