مردم،همیاران سلامت ومشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۷ کد : ۹۰۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۵
ششمین روز از هفته سلامت با عنوان "مردم،همیاران سلامت ومشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا " نامگذاری شده بود.
مردم،همیاران سلامت ومشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا

اکنون با کمک خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های اجتماعی توانسته‌ایم بسیاری از امور را در راستای کنترل کرونا ویروس به خصوص در تولید اقلام بهداشتی مردم به خوبی مدیریت نماییم، ولی در این حوزه جای کار بسیار می باشد و بی شک نقش پر رنگ تر خیرین و مردم در افزایش سواد سلامت بسیار حائز اهمیت می باشد.
آموزش بهداشت فردی، حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر و اینکه تولید اقلام بهداشتی، در کجا و چگونه باید به دست مردم برسد، از مواردی است که باید با جانمایی مناسب در محلات به نحو مطلوبی به اطلاع مردم رسانده و دسترسی شهروندان در این امور تسهیل شود.
در این ایام سخت و نفس گیر شاهد صحنه هایی بودیم که بی شک در حافظه این تاریخ به یادگار خواهد ماند، سرازیر شدن کمک های مردمی و خیرین حوزه سلامت در جای جای این استان، بسیار ارزشمند بود از همشهریانی که با دادن آبمیوه و شیرینی از مدافعان سلامت در بیمارستانهای خوانساری و ولیعصر و...  پذیرایی کردند تا بزرگوارانی که با خرید دستگاهها تشخیصی و پزشکی، اقلام مورد نیاز کادر بهداشت و درمان و وسایل حفاظت فردی و... در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک ایستادند تا کمک ما باشند در کنترل هر چه بهتر و بیشتر کووید 19 در استان مرکزی.
ثبت نام بیش از یک هزار و پانصد داوطلب از گروههای بسیجی، جهادی و مرجع مردمی در تخصص‌های مختلف برای کمک به کادر درمان در مقابله با کرونا و جمع آوری کمک های نقدی از طرف مردم و خیرین، کمک صنایع ، جامعه پزشکی، جامعه هنرمندان، جامعه روحانیون، بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و... نشان از اتحاد و همدلی در جامعه می باشد تا با کمک یکدیگر نه تنها در مهار این ویروس بلکه در همه شرایط بتوانیم در راستای آبادانی این مرز و بوم قدم های موثرتری را برداریم.
با توجه به اینکه استانی صنعتی هستیم، امید داریم که صنایع استان نیز بیش از گذشته در کنار حوزه سلامت استان قرار گیرند تا با کمک هم و حمایت صنایع حوزه بهداشت و درمان استان را بیش از گذشته ارتقاء دهیم و آنچه که در شان مردم فهیم و قدرشناس استان مرکزی است را تقدیم این عزیزان نماییم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

کلید واژه ها: هفته سلامت سال ۱۳۹۹


( ۲ )

نظر شما :