انجام عمل های جراحی پیچیده در استان مرکزی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۳ کد : ۹۱۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۶۶
خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت ایام پر فراز و نشیب از عمر انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های زیادی در همه بخش‌ها از جمله بهداشت و درمان و در زمینه‌های ارتقای سطح علمی دانشگاه ها، بهبود وضعیت بیمارستان‌ها و تولید دارو، آموزش، یکسان سازی بهره مندی همه اقشار از خدمات بهداشتی و درمانی و... داشته ایم.
انجام عمل های جراحی پیچیده در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی و به گفته کارشناسان، در حوزه بهداشت و درمان، باید تمرکز بیشتری بر پیشگیری و آموزش سبک زندگی سالم در کنار باید‌های فراوان دیگری شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌های دولت و ملت، بتوان برای سلامت و پیشرفت نسل آینده با فراغ بال برنامه ریزی کرد.
حال آنکه یکی از این پیشرفته ها در حوزه اعمال جراحی، عمل جراحی از نوع "اندوواسکولار" است که اکنون در استان بدست جراحان ماهر و زبردست در حال انجام است.
دکتر ناظمی رفیع در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک و به بهانه ی انجام سومین عمل جراحی خود با این روش، گفت: عمل جراحی اندوواسکولار یک تکنیک جراحی با کمترین ضریب تهاجمی به حساب می آید که از آن برای درمان انواع مختلفی از بیماریها همانند، تنگی عروق پا، کاروتید، کلیه، انوریسم، چاقی، بزرگی پروستات، واریکوسل و البته و از همه مهمتر درمان خونریزی های مغزی استفاده می شود.
وی افزود: در درمان اندواسکولار جراح عروق تحت بی حسی موضعی ابتدا از سطح پوست با وارد کردن یک سوزن به درون یک از سرخرگ های بدن دسترسی پیدا می کند، سپس با کاتتر که یک لوله باریک نرم طولانی است به محل درمان که ممکن است هر جایی در بدن باشد دسترسی پیدا می کند و از طریق تجهیزات پیشرفته از درون رگ به درمان می پردازد.
وی خاطرنشان کرد: از این روش برای درمان ضایعات عروقی مغز که بسیار خطرناک است هم استفاده می شود.
دکتر ناظمی رفیع ادامه داد: سرعت عمل بالا، خونریزی کمتر، کوتاهی زمان بهبودی و کاهش مدت زمان عمل و کمک کردن ریسک و خطر برای بیمارانی که دارای ناهنجاری های شدید وریدی هستند، از مزایای این نوع عمل جراحی است.
او در پایان ابراز امیدواری کرد: این نوع از عمل جراحی بتواند به درمان تعداد زیادی از بیماری ها در نقاط مختلف بدن و ارگان های متعدد به خصوص عارضه های مغزی کمک کند.


( ۵ )

نظر شما :